Gå til innhold

Da tror jeg jaggu dagsovinga er over....(samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Lillegutt ligger å skravler og rører inni senga si nå.

Han var stuptrøtt når jeg la ham trodde virkelig han skulle sove. Så går det pluttselig 20 min så hører jeg en liten en som ligger å skravler med bikkja si i senga..

Dette er tredje gangen det skjer på en uke, så jeg må nok innse at sovinga er over.

Hvordan var deres overgang til ingen dagsoving med de små? Var de mye trøtte og slitne. Er litt redd for å få en "sutreunge" nå fordi han er trøtt.

Er det noen som har barn som sover i barnehage og ikke hjemme? han begynner i barehagen igjen i morgen etter ferien.

Takker for svar..

Fortsetter under...

hei hvor gammel er gutten din? Jeg gleder meg fortsatt over dag soving. Alle spør om han ikke snart skal slutte å sove om dagen, men jeg vil holde på det så lenge jeg kan. Han sover fortsatt to ganger om dagen (er 2 år) og sover fra 19-8.30 hver dag heldigvis!!!!!

Gruer meg veldig til han ikke skal sove på dagen lenger godt med en pause midt på dagen for oss begge.

tror dagsovingen er over for gutten min også. Han er 2,5 år og sluttet vel å sove da vi var på campingtur i sommer. Altfor nyskjerrig til å få roet seg ned på dagen nå. Trodde det ville gå seg til igjen hjemme, men han VIL ikke sove på dagen.

Han begynte i barnehage for to uker siden (for første gang) 60%, men der skal han hvertfall IKKE sove.

Så han har full fart hele dagen, må hjelpe han å finne på noe "rolig" i løpet av dagen, for han blir veldig sliten. Sitte å høre på musikk, se på Elias (favoritten) på DVD, trille tur i vogna osv... Hvis vi kjører tur på ettermiddagen hender det han sovner, og han har faktisk sovna i vogna 2 ganger tror jeg...

Det har igrunn vært kvelden for han mellom 1800-1900(senest!!) hele sommeren. Litt sutrete er han til tider, men det kommer også an på dagsformen og hva vi gjør.

Vet ikke om det var så mye hjelp i dette innlegget, men det hvertfall samme situasjon her... Blir nok noen uker med overgang, så får vi håpe det går seg til etterhvert!! :)

Sover hvertfall veldig godt om natta fra ca 18.30 til et sted mellom 06 og 08 på morgenen. Håper bare ikke han skal begynne å våkne klokka 06 hver dag, for det er litt tidlig... Men blir kanskje sånn fram til han orker å være våken en time til på kvelden igjen..??

Takk for svar dere(-:

Han blir 2 år om 6 dager, så det er litt tidlig å slutte med soving syns jeg he he..Nyter den stillheten litt.

Han har vanligvis sovet fra 19.30 til 07.00. og fra 12-2 på dagen. Han ble pluttselig så vanskelig å legge på kvelden, så da fikk ett tips om å prøve å la ham sove fra 10-12 istede. Det har gått kjempebra i hele sommer, og han har lagt seg greit på kvelden igjen.

Men nå bare tuller han. Jeg har aldri hatt problemer med å legge ham på dagen, han har sovna med en gang. Det er derfor jeg tenker at han kansje ferdig med sovinga nå.

Ja ja. litt praktisk blir det jo også, man er ikke så avhegi av sovetider når man skal noe (-:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...