Gå til innhold

Å føde i vann. Hvordan? Bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjennomføres dette?

Foregår selve fødselen ute av badekaret? Hvis ikke blir det vel mye gris??

Noen som vet om man kan benytte akupunktur på "miljø"-avdelingen på Vestfold Sentralsykehus. Og lystgass?? Eller kun badekar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når fødselen er godt i gang og det ikke er fare for at riene stopper opp av det varme vannet, kan du sette deg oppi badekaret. Det er fullt mulig å føde i vannet. Hvis pressingen eller riene ikke blir effektive nok, eller du ønsker å bytte stilling, kan det være at du blir anbefalt eller selv ønsker å gå opp av badekaret før ungen blir presset ut. Hvis det kommer avføring i vannet før ungen er ute, må du opp av badekaret. Derfor anbefales det at du setter et klyster før du går oppi badekaret, sånn at du har mulighet til å bli værende i karet gjennom hele fødselen.

Jeg har ikke prøvd det ennå, men planlegger fødsel i vann selv!

Skrevet

Bestevenninnen min har født begge sine i vann (de kom ut i vannet også), og hun har kjempepositive erfaringer fra det. Hun har sånne rier som sitter veldig hardt i ryggen, og da er vannet til god hjelp! Hør med fødeavd. de har sikkert masse bra info!

Skrevet

Ja, forrige fødsel satt jeg lenge i dusjen og dusjet korsryggen for å lindre smertene. DET var deilig!! Det er derfor jeg tenker litt på å føde i badekar nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...