Silje_33 Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Hvordan gjennomføres dette? Foregår selve fødselen ute av badekaret? Hvis ikke blir det vel mye gris?? Noen som vet om man kan benytte akupunktur på "miljø"-avdelingen på Vestfold Sentralsykehus. Og lystgass?? Eller kun badekar?
Tredje nurk underveis Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Når fødselen er godt i gang og det ikke er fare for at riene stopper opp av det varme vannet, kan du sette deg oppi badekaret. Det er fullt mulig å føde i vannet. Hvis pressingen eller riene ikke blir effektive nok, eller du ønsker å bytte stilling, kan det være at du blir anbefalt eller selv ønsker å gå opp av badekaret før ungen blir presset ut. Hvis det kommer avføring i vannet før ungen er ute, må du opp av badekaret. Derfor anbefales det at du setter et klyster før du går oppi badekaret, sånn at du har mulighet til å bli værende i karet gjennom hele fødselen. Jeg har ikke prøvd det ennå, men planlegger fødsel i vann selv!
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Bestevenninnen min har født begge sine i vann (de kom ut i vannet også), og hun har kjempepositive erfaringer fra det. Hun har sånne rier som sitter veldig hardt i ryggen, og da er vannet til god hjelp! Hør med fødeavd. de har sikkert masse bra info!
Silje_33 Skrevet 16. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2006 Ja, forrige fødsel satt jeg lenge i dusjen og dusjet korsryggen for å lindre smertene. DET var deilig!! Det er derfor jeg tenker litt på å føde i badekar nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå