Gå til innhold

Spørsmål om kolikk

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Lillegutt har nemlig vært litt plaget i det siste. Mye gråting og tydelig vondt i magen.

Mine spørsmål er;

Hvor ofte kan man mate barn med kolikk? Sondre vil ha mat hele tida, men jeg vet han ikke kan være sulten etter under en time. Noen sa at for ofte mating kan føre til værre magesmerter.

Hvor lang tid tar det fra man spiser noe, til de får vondt i magen av det?

Pr nå tør jeg ikke spise "noenting". Vil få meg et normalt kosthold igjen, men er redd for at det jeg spiser forværrer den lilles plager. En gang jeg spiste løk fikk han skikkelige magesmerter 11 timer etterpå. Synes det hørtes ut som det var litt for lenge etter????

Hvor lenge kan mageknip etter "feil" mat vare?

Håper noen kan svare meg, for jeg fant ikke svar på dette. Jeg ønsker jo at hverdagen til gullet skal bli så bra som mulig. Er så frustrerende når den uskyldige fine gutten min gråter helt utrøstelig. Vil jo ikke at det skal være min skyld hvert fall.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5919889-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kolikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si hva det er han reagerer på og ikke.. Hvor gammel er gutten din? Det kan være at han har mye luft i magen, og da er gjerne smertene værre rett etter måltider.. Kjøp miniFom på apoteket og gi han 10 dråper av den før måltidene..eller kan du jo også prøve med litt sukkervann når du ser han har vondt.. 1ss sukker og 1 dl lunket vann.. gi han ca 2ml om gangen..kan gjentas hver time..

• 3 uker senere...

Vansklig å si hva han reagerer på. En del råd går ut på å kutte ut løk, sjokolade, melkeprodukter, brus etc. Jeg kuttet ut alt, levde på vann og tørt brød, uten at det hjalp noe. Ble anbefalt av lege å gå tilbake til vanlig kosthold. Vi prøvde også fennikel-te, minifom, sjeldnere måltid for henne, kiropraktor, nutramigen mme. Det var en sinnsykt stress med pumping for å holde på melka innimellom skrikinga. Stresset forverret nok bare situasjonen.Man må vel bare prøve seg frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...