Gå til innhold

Hallo! Litt uten om temaet, men lurer på om noen har vært borti dette

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan det er å gå gravid når man studerer....?

Jeg skal begynne på voksenopplæring nå(den24) og har sååå lyst på et lite nurke til=o) Har ikke vgs så må ta det for å komme inn på Sykepleien.=o)

Er det tungt? Åssen blir det med lån og stipend?

Får jeg da permisjon med penger? evn fra lånekassen???

Har en sønn på som blir 3 snart og han går i barnehage, og er da avhengig av fødselspenger. Har sambo som jobber men tjener akkurat passe...

Noen som kan hjelpe meg???Værsåsnill!!!!!!!!*ber på mine knær og folder hendene mine*

Fortsetter under...

Hei!

ta det jeg skriver med en klype salt, for det er "second hand info" :)

Har en venninne som studerer og skal bli sykepleier. Hun er akkurat ferdig i 2 klasse og har akkurat født. Tror at lånekassen gjør om stipend til lån det året du er i permisjon..Altså at du får akkurat det samme du ville har fått om du ikke var i permisjon (bortsett fra at lån-delen går over til stipend).

skjønte du det?

Ja, du har nokså gode rettigheter og krav.

http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

"Fødselsstipend i inntil 42 uker

Tre uker før og seks uker etter fødselen er det bare mor som kan få fødselsstipend. Resten av perioden, 33 uker, kan det bli gitt stipend til mor eller far – men ikke samtidig. Adopterer du barn under 15 år, kan du få fødselsstipend i inntil 39 uker etter adopsjonen. Faller deler av denne perioden i sommerferien, kan du få fødselsstipend også for den tiden."

Det er også slik at om mor er under utdanning så har far krav på permisjon. da kan han väre hjemme, og du kan fortsette studiet ditt. Om du har mulighet så kan jo du kanskje også lage avtale med skolen om at du studerer hjemme, men har pröver o.l. på skolen.

Kjekt å ha litt tid sammen!

Om du tar opp lån vil det bli gjort om til stipend når du föder:-)

Håper du ble litt klokere?

Tuuusen takk for svar begge to... Noe bringe på banen for sambo som ikke er fullt så villig til å bli pappa igjen riktig ennå...=o)

Men jeg er=o)

Blir hvertfall gjeldsslave for resten av livet, men litt det er litt bra med gjeld er det ikke??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...