Gå til innhold

Sulten igjen 4t etter kveldspuppen. Er det tid for å starte med grøt?

Anbefalte innlegg

De siste dagene har vesla ofte våknet igjen i 22.30-23-tida og vært sulten. Har spist masse når hun har fått mat, selv om hun har spist godt gjennom dagen og ellers vært som før.

Nå er hun snart 5 mnd. Har ikke prøvd oss på noe annet enn mm ennå, men kanskje det er tid for å begynne med grøt om kvelden når hun er slik? Hvordan merket dere når det var tid for å prøve det?

Hun får også sin første tann nå, men det skal vel ikke ha noe å bety for apetitten?

Fortsetter under...

Da tror jeg at jeg ville prøvd med grøt hvis hun våkner alt da.

Gutten min begynte med grøt da han var litt over 4 mnd for han lå ved puppen fra klokka 17.00 til han la seg kl. 20.00 og var ikke noe iform, bare sur og grinete. Så startet vi med grøt på kvelden og da ble han en helt annen gutt.

Men det kan jo også være en periode, gutten min kan enkelte ganger våkne i den tiden enda for å få litt puppekos før han sovnet for natten, og det kan vare i ei uke og så er det helt tilbake til normalen igjen. Så hvsi du vil fullamme til 6 mnd så kan du jo vente litt å se hvis dette bare har vart i noen dager.

Lykke til.

Hej! jag hade detsamma med min datter, nu 5,5 mnd. Jag startade tidgt, bara när hon var ett par veckor gammal, med en fast la¨ggerutine o när hon var 3 mnd, sov hon från kl 18.30 till kl. 4-5. Men när hon blev ca 4,5 mnd började hon vakna igen efter ett par timmar. Hon låg bara i sängen sin o snackade, inte gråt. Men det tog ca 1 time för hon somnade igen. Så jag startade med gröt. De gick inte så bra i början. Hon likte det inte. Men då la jag på lite fruktpurè på toppen. Och det sa "slurp" o all gröten gick ner på 1,2,3. Nu äter hon 3 måltider inkl. bröstmjölk till varje måltid.( Bröstmelk då hon vaknar, velling på flaska om formiddagen, bröstmjölk + fruktpurè till lunch-ska börja med gröt till lunch i nästa vecka, bröstmjölk om eftermiddagen o avslutar med grör om kvällen + pupp) Så pröva att ge henne gröt du. Men ha tålamod, det kanske inte funkar med en gång!!!! Börja med några skedar o øka efter ett par dagar, om du ser att hon sväljer gröten + så att du ser att magen tål gröten. Det gjorde det iallfall på min dotter o också på min son, 2,5 år, då jag startade med gröt när han var 5 mnd.

Lycka till..

MvH,

Vi begynte med litt fruktpure da jenta mi var nesten 6mnd! Hun fikk kun pupp før det! Du kan prøve med hjemmelaget først, er jo så enkelt og du kan ha kontroll på hva hun får i seg ved første smaksprøver. Men hun våknet kl 11 hver dag for det, og gjør det nå fortsatt selv om hun får en god porson med grøt og moset frukt og er 9mnd! Tror det er noe med vane å gjøre! Prøv juice på flaske hvis du mener hun ikke behøver mat når hun våkner på natta.. Det gjorde vi hvertfall...

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...