Gå til innhold

Er jeg blitt feit? :-) -> vekt i uke 26

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 26+2dager. Har gått opp ca. 10 kg!!!!! Trodde dette var helt normalt, da andre gravide jeg har pratet med har fortalt at de la på seg over 20kg i graviditeten. Var hos legen, og hun fortalte at jeg absolutt ikke burde slanke meg, men passe på vekten fremover. Hun sa de fleste la på seg mellom 12-16 kg totalt. Noen andre som er blitt like "feite" som meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5919267-er-jeg-blitt-feit-vekt-i-uke-26/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 22 og har gått opp 12 kilo, verken lege eller jordmor har reagert, selv om jeg har tatt det opp selv at jeg syns det er mye... De sier bare at det er så individuelt og siden jeg har vært så dårlig(ikke hatt energi i det hele tatt) så er det ikke så rart at jeg legger på meg... Fikk beskjed om å slutte å tenke for mye på det, og heller fortsette å leve som normalt ;)

Hvis man vet at man ikke spiser masse usunt så er det jo absolutt ingenting man kan gjøre med det..

jeg veide 51 kg før svangerskapet. er snart i uke 28 nå, og har lagt på meg 11 kg. JM syntes ikke det var noe ille, da gravide kan vokse velidg i rykk å napp. så nei....du er ikke blitt feit. jeg kaller det heller for at du er gravid:-) hihi

du har nok en rar jordmor... jeg har gått opp 8 kg i uke 24, og jordmor sa det var helt normalt.

Så lenge du spiser som normalt og er i vanlig aktivitet (ikke bare sliter sofa) så har du ingen ting å bekymre deg over. Kiloene kommer uansett. Babyen vokser og du får vann i kroppen.

Annonse

Jeg veide 52 kg før første svangerskapet, gikk opp 30 kg, masse vann (ødem) den var på 3. Nå i dette svangerskapet, 2 år etter veide jeg 55 i begynnelsen, og har gått opp 14 kg, er i uke 25. Mye vann denne gangen oxo:) Men jeg vet jeg går ned etter babyen har kommet ut, litt trening osv, så har jeg fått tilbake kroppen min:) Folk er forskjellig, noen går opp 7 kg, andre 30 kg. Ingenting som er riktig eller galt spørre meg.

Synst ikke det var ille jeg heller. Jeg er i uke 24 og har gått opp 8-9 kg til nå. Og som det blir sagt i ett av de andre innlegga, så skal den største vekstperioden være over på denne tida, så jeg bekymrer meg ikke (foreløbig iallefall :)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...