Gå til innhold

Hei Jenter! Bare lurer og håper noen kan svare meg=o)

♥Tullerusk♥

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvordan det er å gå gravid når man studerer....?

Jeg skal begynne på voksenopplæring nå(den24) og har sååå lyst på et lite nurke til=o) Har ikke vgs så må ta det for å komme inn på Sykepleien.=o)

Er det tyngt? Åssen blir det med lån og stipend?

Får jeg da permisjon med penger? evn fra lånekassen???

Har en sønn på som blir 3 snart og han går i barnehage, og er da avhengig av fødselspenger. Har sambo som jobber men tjener akkurat nok til regninger og litt til mat...Ofte bort på middag=o)

Noen som kan hjelpe meg???Værsåsnill!!!!!!!!*ber på mine knær og folder hendene mine*

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal begynne på 3. året mitt på lærerutdanningen nå, og har termin i oktober. Går helt fint å studere mens man er gravid :) Når babyen kommer, kan man søke om fødselsstipend fra lånekassen. Hvor mye du får er avhengig av hvor mye samboeren din tjener.

Har selv også en gutt på 3 år, og kan hvertfall si at det går fint å kombinere studier med små barn :) Har du undersøkt om kommunen du bor i har noen form for støtteordning i forhold til barnehagekostnadene? Vi får dekket 76% av prisen, så der er jo en del å spare (men også dette er jo avhengig av hvor mye samboeren din tjener..)

Håper jeg var til litt hjelp hvertfall :)

Lykke til!

Vel, jeg har temin i februar, og skal nå begynne på siste året på sykepleien ved HiO. Etter samtaler med rådgiver kommer det frem at de anbefaler å ta et halvt år/ett år permisjon ved fødsel og etterpå. Det er mange som har prøvd å fullføre sisteåret på sykepleien der uten permisjon, men de har enda til gode å se noen faktisk klare det.. det sier vel ganske mye om hvor tøft hvertfall siste året er! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...