Gå til innhold

Uff, kommer trassalderen rundt 2 år?... Min er så vanskelig... (samme som 1-2 år)

Anbefalte innlegg

Han er straks to, og er helt umulig. Han skal ha vilja si hele tida, selv om jeg er ganske "streng", jeg gir meg ikke osv. Tydelig at han driver å tøyer grenser og prøver å finne ut av hvor mye han bestemmer. Så kan det være den berømte trassalderen han kommer inn i nå?

De siste dagen har han også begynt å hyle sånn, blanding av skriking, tvungen gråt og ekte. Og han gir seg liksom ikke heller. Dette er hvis jeg gjør noe han ikke vil (feks bleieskift og sånn), eller han ikke får vilja si. Hva gjør jeg??

Blir så frustrert av dette...tror jeg må lese noen bøker eller noe, vanskelig å finne ut av hva jeg skal gjøre. :(

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde også det problemet da min datter var 1.5år til 2 års alderen. Jeg trodde jeg skulle bli sprø noen ganger. Helgene var et mareritt. For da hadde jeg det gående fra hun sto opp til hun la seg. Jeg bare gledet meg til å komme på jobb igjen, så jeg fikk litt fred. Så hadde vi hele ettermiddagen, til hun la seg. Jeg trodde dette var trassalderen.

Da hun ble to, ble hun et englebarn. Nå er hun 2.5år. Og trassalderen er kommet. Men jeg synes det er lettere å takle denne typen trass, enn den som var for et halvt år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...