Gå til innhold

Hva synes dere om at vi gifter oss i dåpen til minstejenta?

Anbefalte innlegg

Vi ønsker ikke noe stort bryllup med mange gjester og taler etc. men ønsker likevel å gifte oss i kirken.

Vi planlegger å gifte oss rett etter dåpen til jenta vår, uten at noen vet om det på forhånd (må få hele familien inn igjen i kirken da, får si vi skal ta bilder eller noe) etter dåpen er ferdig, da har jeg lynskiftet til brudekjole med hjelp av forlover.

Så har vi et enkelt selskap med familie (middag etc) som vi ville hatt hvis vi kun skulle hatt dåp- og planlegger heller en fest for venner / søsken senere.

Synes dere dette høres sært ut?? Ønsker nemlig å gjøre det på vår måte og det er vi helt sikre på at det ikke hadde blitt hvis spes.svigermor skulle deltatt i forberedelsene.

Ønsker gjerne synspunkter - ærlige!!

Fortsetter under...

et vennepar gjorde det i fjor og jeg synes det var en perfekt seremoni og ordentlig flott. skulle vi giftet oss nærliggende dåpen ville jeg også slått det sammen. så jo.. jeg ville gjort det og jeg synes ikke det er sært i det hele tatt..

(de satt i kirken i brudestasen mens fadderene kom inn med dåpsbarnet . dåpsseremonien var først og bryllupsseremonien etterpå, så ingen trengte å gå ut for å komme inn igjen og ingen trengte å skifte tøy, så det hele var veldig flott og enkelt )

når vi skal gifte oss neste år skal vi til byfogden eller ute og så blir det middag hjemme med aller nærmeste familie og forlovere.. utpå kvelden skal vi hive av oss brudestasen og så på fest med venner :)

så jeg sier bare : GO FOR IT GIRL

min søster gjorde det. Det går ikke an i en vanlig gudstjeneste/dåpsgudstjeneste, men en kan enkelt alliere seg med en prest. Vanlig bryllupsdag er jo lørdag, og min søster bestemte seg for å holde barnedåp på lørdag fordi venninden som skulle være fadder ikke "kunne". Dåpsbarn og fadderer er jo oftest på bakrommet før det starter og når vi alle sat der startet bryllupsangen. Dørene slo opp, og der stod paret med dåpsbarnet på armen. De giftet seg først, og så bar de barnet til dåpen. Vakkert, vakkert og veldig vakker for oss i familien.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...