Gå til innhold

Helt umulig å legge - går det over?

Anbefalte innlegg

Hei

Datteren min på 11 måneder har gått fra å være en engel å legge siden hun ble født til å bare stå og hyle og gråte leeenge. Dette begynte i sommer og jeg trodde først det var varmen, men det går ikke over. Vi prøver å være konsekvente å gå ut og inn av soverommet hennes. Det hjelper men det tar kanskje 30 minutter og vel så det før hun sovner. Enkelte ganger sitter vi der til hun sovner, men er redd vi gjør oss selv en bjørnetjeneste med det.

Noen fortalte meg at dette kun er en periode og at det vil gå over. Flere som har erfaring og stemmer det at dette kun er en av periodene disse små skal igjennom?

Takk for svar

Fortsetter under...

Samme opplevelse her - gikk fra å være en engel til helt umulig ang søvn. Måtte til og med gå tilbake til å amme henne i søvn igjen da hun var 11 mnd (!) og tenkte med skrekk på hvordan avvenning og re-introdusering av gamle rutiner skulle gå. Men tror du jammen ikke det gikk som en drøm og helt av seg selv! Virket som hun plutselig "fant roen" på et vis. Ved nesten 13 mnd begynte hun plutselig å sove gjennom natta igjen, amme-avvenning gikk uten protester og nå sovner hun av seg selv igjen. Det gikk helt av seg selv i løpet av en kort uke!

Håper det kun er en fase for deg også - lykke til :-)

Så bra å høre at dette sannsynligvis er en fase. Hun sover heldigvis hele natten, men det er kun leggingen som har blitt et problem. Vi sluttet å gi melkeflaske tidligere i sommer da hun ikke ville ha det. Hun vil kun ha flaske på morgenene. Så da har vi ikke den å "roe" henne med heller. Men jeg får bare fortsette å gå inn og ut og smøre meg med tålmodighet og håpe at dette er en fase...

Annonse

Hei

Slik var det også for min sønn på nå 13 mnd, men nå er det veldig lett å legge han. Nå er det faktisk slik at jeg bader han, gir han mat, pusser tennene og legger han. Så er det helt stille på rommet når jeg lukker døra, og han sovner inn fint selv.

Det vi gjorde var å innføre helt faste rutiner hver kveld: bade, spise, tannpuss og i seng "nå er det natta".

Rommet er mørkt og luftig når han legger seg.

Til å begynne med sto han i sengen leeeeenge og skreik, men så fant han ut etter 3-4 dager at det ikke nyttet, så ble det helt slutt på skrikingen.

Lykke til! Dette fungerer garantert, du må bare være veldig hard noen dager.

Vi har aldri hatt problemer meg legging men jeg har lært meg allikevel at alt går over og går i faser : )

Jeg tror dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å sitte inne hos henne. Vi har alltid gjort så lite vi kan ut av selve legge i senga ritualet. Ikke noe dill dall med vugging og sang inne på soverommet. Vi sitter i stua og leser bok ofte på kvelden før han pusser tenner og sånn. Så bærer vi han inn på soverommet får en laaang natta kos og legger han i senga, gir smokk og sier natta : ) Han har alltid vært kjempe grei å legge. Snakker aldri til han hvis vi må inn med smokk noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...