tassi2venterjente12oktober Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 tror magen min har vært knallhard hele helgen. Til og med når jeg er i ro..Men skjer visst når babyen beveger seg mye sa jordmor.. Så er det ømt nederst i magen på sidene..Er det noe dere har merket noe til?
tutsi 77 Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Jepp..jeg har også mye kynnere..spesielt når jeg er litt stresset og hvis jeg går litt lange turer..fryktelig ubehagelig. For meg hjelper det veldig å puste tungt. Pust inn gjennom nesen og ut gjennom munn..pust dypt og konsentrert..dette hjelper ihvertfall meg:) Lykke til
EleResa Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Hmm.. tror ikke jeg har lagt merke til en eneste kynner enda jeg.... Tror jeg da. Vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Kanskje det er det jeg kjenner etter sex og sånn.. umulig å vite sikkert :-)
Rut Bram Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Ja, jeg har mye kynnere i perioder.. som regel mest om ettermiddagen og kvelden. Kan ha så mye som 10-15 kynnere i løpet av en time. De siste ukene har de blitt sterkere, og litt vonde - men ikke så vonde som rier... Snakket med legen min om dette, men hun sa det ikke er noe å bekymre seg over. Det varierer veldig - noen kjenner nesten ikke kynnere, andre har veldig mye og noen har også ganske vonde kynnere. Så lenge de ikke blir regelmessige og varer veldig lenge om gangen (type flere timer), er det ikke farlig. Bare godt å vite at livmoren trener seg opp til fødselen!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Jeg tror det er dette jeg har kjent i det siste ja.. på kvelden.. hvis jeg har stått eller gått i løpet av dagen er det litt mensmurre aktig,,, ikke noe deilig.. håper ikke det er farlig?Det kommer og går liksom-- særlig når jeg har lagt meg ned for å slappe av på kvelden.. siste uka har det vært sånn .. nesten hver kveld.. ser ut til at Barbala &spiren 7.10.06 har det ganske likt da.. og vi ha termin samme dag -- det er jo litt betryggende;)
liseharfåttlitenen Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Har så mye kynnere at jeg tror jeg blir sprø. Det er ubehagelig og vonde. Hadde kynnere med førstemann også, men di var ikke vonde. Er sykemeldt da det har vært så ekstremt at man trodde fødtselen skulle starte for to uker siden (uke 28). Livmorshalsen er blitt litt forkortet av alt dette. Men jeg kniper igjen....
Murmeline Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Hei ville bare kommentere det med kynnere på kvelden:) Man kjenner kynnere bedre om kvelden, for da er man gjerne mer sliten og motakelig for smerte. Kynnere kan også fremprovoseres av å ligge flatt på rygg, derfor kan man også kjenne disse bedre etter sengetid:)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 Takk Endelig mamma,det lurte jeg på faktisk;) Kjekt å vite;)
sajam Skrevet 14. august 2006 #9 Skrevet 14. august 2006 JA! Kynnere veit jeg godt hva er! Nå er jeg tredje gangs da, og jordmor påstår at når du har vært gravid før, så kjenner du det godt. Har ei datter på tre som er fæl til og skulle kile meg og da får jeg ganske kraftige kynnere med en gang!
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har sinnsynkt mye til tider. Men kjenner godt at det bare er kynnere så jeg er ikke bekymret.
OktoberTussi Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 Ja, jeg har masse kynnere hver dag, hele døgnet. Har vært plaget av det lenge, men nå er jeg ikke så redd for at det er premature rier lenger. (Kjenner at det kun er foran/magen som strammer seg). Ofte får jeg problemer med å puste siden livmoren presser alt annet flatt i magen.. Kynnerne er blitt mer ubehagelige, men jeg trøster meg med at det er et tegn på at kroppen gjør slik det er meningen at den skal gjøre. (Er jo ingen vei utenom nå...)
jakm80 Skrevet 14. august 2006 #12 Skrevet 14. august 2006 Har hatt mye kynnere hele tiden, fra ca uke 18. Spesielt om kvelden og å ligge flatt på rygg kan jeg bare glemme! De siste ukene har jeg hatt problemer med å sove pga at magen er steinhard hele tiden. Usikker på om det har med kynnere å gjøre eller om det er vanlig. Begynner vel å bli litt trangt og huden må strekkes..
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 14. august 2006 #13 Skrevet 14. august 2006 Jeg har også mye kynnere... Er ca.4-5 pr time dagen igjennom. Har fått beskjed om å ta det helt med ro siden jeg hadde premature rier i forrige svangerskap. Men hvordan kan man ta det med ro når man har en aktiv krabat på 16mnd å ta seg av... Tilnærmet umulig ja... Sex er nesten håpløst.. Da føles det ut som om fødselen skal starte rett etterpå...
Rabalder "Fødeklar" Skrevet 14. august 2006 #14 Skrevet 14. august 2006 akkurat likens her også. Sliter veldig mye med kynnere både dag og natt. Jeg føler konstant sparking fra den lille også.
Gjest Skrevet 14. august 2006 #15 Skrevet 14. august 2006 nei tror ikke jeg har mye kynnere. men har kjent det avogtil på kveldene + at magen alltid blir knall stram etter sex.
Soon2B FØDEKLAR Skrevet 14. august 2006 #16 Skrevet 14. august 2006 Ja, jeg har en del kynnere, men ikke alle er ubehagelige. Babyen er veldig aktiv, så det kan stemme det jordmor sier. Hvis jeg styrer på, får jeg mer ubehagelige kynnere.
lykkeligmed3 Skrevet 14. august 2006 #17 Skrevet 14. august 2006 Jaaaa det skal være sikkert og visst at jeg har. Føler at magen blir steinhard bare jeg leer litt på meg jo. Blir ganske øm på høyre side og opp under ribbebena på høyre side.
Murmeline Skrevet 14. august 2006 #18 Skrevet 14. august 2006 Hei jenter:) Har laget samletråd om temaet på oktoberklubben, slik at vi kan skrive erfaringer i den etter hvert som de kommer. Innlegg her blir jo fort gamle og forsvinner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå