Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inne vil jeg anbefale sandaler. Tøfler detter fortere av de små, i tillegg til at det kan bli litt varmt for mange, og at det er dårlig støtte i tøfler. Sandaler går gjerne litt på tvers ute/inne nå på sommeren/høsten, så du trenger ikke to par.

Ute kommer det jo an på været. Men i varmt og tørt vær ville jeg bruke sandaler, og ellers noen gode babysko. Er det vått er det kanskje verre, da man ikke får så små gummistøvler, +at de fort detter av de små føttene. Men det fins visst regnsokker. Vet at Troll har.

Gjest Mamsidaisy

I vår barnehage ønsker de ikke at barna bruker skotøy på føttene inne pga at det skjer så fort at de planter en fot i hodet på andre barn under lek & hopping...

Ergo har det gått i "anti skli"-sokker inne.

Ute brukte poden noen myke tøysko før han begynte å gå. Sånne som de har i klesbutikker. Mest for å unngå at han ble våt på føttene og beskytte sokkene. Da han begynte å gå fikk han skikkelige sko.

Det finnes også noen fine myke skinntøfler har jeg sett på bl.a. alexi.no. Vurderer disse til minsten.

Vil absolutt anbefale deg Robeez-tøfler (evt. "kopier" fra Star-Child eller Alveslottet), de er helt myke, laget av 100% skinn og er anbefalt av fysioterapeuter som barnets første sko... Gutten min på 3 år bruker fortsatt sine som innesko i barnehagen og har gjort det helt siden han begynte å gå da han var 9 mnd... Evt ville jeg bare brukt sokker med sånn antiskli under :o) Lykke til!

Ok, det er jo så. Hos oss ønsker vi at barna skal ha noe på beina av flere grunner. Det ene er at det er glatt uten noe (kan selvf bruke sklisokker), de blir våte hvis de går i yttergangen der folk har gått med våte utesko, og til sist, dersom brannalarmen går, har vi ikke tid til å finne skotøy til alle barna, men skal ha alle ut umiddelbart.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...