Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Du verden, som folks kommentarer på magen varierer. Noen sier: Ååå, så fin mage du har, du er jammen ikke stor, kun magen du har lagt på deg ser jeg.. Mens andre sier: Er det nå snart dere skal ha? Hm... 2,5 mnd igjen, oi , ja da kommer du til å bli diger!! Hehe, morsomt å høre kommentarene, men vhordan opplever dere magene deres selv?????? Jeg føler meg egentlig akkurat passe jeg!!!! Basta-bom! Hvordan jeg blir, diger eller lita, det får jeg ta som det kommer!!
Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 Forfatter #2 Skrevet 14. august 2006 Det skulle stå stor eller liten mage??? Ikke mobb!! Skriveleif....
Ruth-Lina Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Ja jeg opplever også at folk sier forskjellig! Noen sier jeg har stor mage og noen sier liten. Men det værste jeg hører er folk som sier at jeg er tykk!!! Jeg har riktig nok lagt på meg 14 kg.Men jeg føler meg helt normalvektig til å være gravid.(er i uke 36). De mener det nok ikke sånn bokstavlig talt!Men det er bedre at de sier at jeg har stor mage,enn at jeg er tykk:-( noe jeg absolutt ikke er!
Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2006 Folk kan være ufattelig frekke!! Må bare overhøre dem, ingen er feite så lenge de er gravid!! Da skal man ha mage da! Nei ikke bry deg om dem, du er nok helt perfekt...du også...hihi
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Jeg er en av de som er dritt-lei av å få høre hvor diger jeg er. Jeg fikk mage tidlig (i uke 14 så folk det) så nå føler jeg at magen har vært der leeeenge. Men iallefall, i dag var jeg hos jordmor og da spurte jeg henne om jeg er stor eller om det er bare noe folk sier... Hun sa at hun kunne godt skjønne hvis jeg ble spurt om fødselen var rett rundt hjørnet..! Men som hun sa så var jeg såpass kort i livet at magen måtte jo komme utover, var ikke plass noe annet sted.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Ja, folk glemmer tydeligvis at vi gravide kan snakke om andre ting enn mage.. hehehe Jeg har stort sett fått høre OIII Så stor du er, når har du termin?? Neimen, det er jo leenge til det.. Jaja, du sliter vel i denne varmen du som er sååå stor.. Sikker på det ikke er to inni der? Madre madre, synes magen min er litt stor, men ikke unarturlig. Har sett andre gravide med større mager, flotte gode store mager. Jeg fikk tilbake annfall på bulemi pga kommentarene, så jeg kaster opp omtrent hvert eneste måltid.. Sånn kan det gå!
Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2006 Herlighet, det hørtes ikke så bra ut! Ubetnksomme kommentarer fra folk kan jammen få store følger.. Får du oppfølging får din bulimi i sv.skapet?
Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2006 hmmmmm, skulle tro jeg var skikkelig på fylla i dag. Så mange skrivefeil på en gang........ Sorry, folkens!
gutt i magen Skrevet 14. august 2006 #9 Skrevet 14. august 2006 Jeg må si jeg blir litt provosert!! Har fått mange kommentarer - begge veier. Er i uke 37 og lagt på meg ca 15 kilo. Er "normal" i følge mavekurven... Dritt lei av at alle skal ha en mening om denne magen. Jeg synes magen min er fin. Ikke fått strekkmerker heller, så jeg er kjempefornøyd med magen min jeg... Vær det dere andre også.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Nei, har ikke sagt det til noen... Har bare sagt til mannen min at jeg er litt dårlig når han har "fersket" meg... Tror han har litt mistanke i ny og ne.. For han vet jo at jeg har slitt med bulimi tidligere..
kula 291011 Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 her er magen liten, ligger rett under det grønne feltet, var på ul for ekstra sjekk men ikke noe galt der.. har gått opp ti kilo å er i uke 33 nå
Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2006 Synes du skulle tatt det opp med jordmor iallefall. Greit å få hjelp til dette problemet nå når du er gravid. Babyen i magen din trenger næring den også, så det er viktig du får i deg de nærinsstoffene som er viktig for at den skal utvikle seg og vokse seg sterk. Sliter du også etter "sunne" måltider eller er det bare etter godterier og usunn mat?? Kjære deg, gjør det beste for babyen og tenk på deg selv også. Snakk med jordmor eller lege om dette. Viktig at du får et normalt syn på kroppen din også etter fødselen. Blir nok vanskelig også da, når en gjerne kanskje vil ned noen kilo og så går det ikke så raskt som man ønsker. Viktig med oppfølging både for deg og barnet ditt:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #13 Skrevet 14. august 2006 Det er uansett måltid ja! :-( Men klart når det er søtsaker og andre godiser på bordet blir det automatisk overspising.. Slitsomt! Takk for at du bryr deg! Skal vurdere å ta det opp med jordmor i morgen.. Men er bare 1 1/2 mnd igjen til termin.. Jeg håper så inderlig at babyen har det bra! Tenker mye på om hvordan den lille har det i magen. Men bulimien er så sterk :-(
Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 14. august 2006 Ta det opp med jordmor du:) Det er til det beste for alle sammen, både deg selv, babyen og mannen din!!! Ta det nå før det er for sent!! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #15 Skrevet 17. august 2006 Klarte ikke si det, er så redd hun skulle kjefte på meg.. Men hun sa uansett at bebisen hadde det bra :-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #16 Skrevet 17. august 2006 Uff da. jeg har også fått høre masse kommentarer, og de sitter. Hvis du ikke tør å si det til JM, kan du ringe den støttetelefonen for damer med spiseforstyrrelser for å få støtte? Hørtes så leit ut å få tilbakefall nå. Sender masse goe tanker om at du skal klare å snu ståa nok en gang til det bedre.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 17. august 2006 #17 Skrevet 17. august 2006 hei... jeg får høre at jeg har liten mage og det syntes jeg selv også i forhold til andre fødeklare... men det er greit nok for meg i grunn.... bare lei av å høre alle sier det. "å, det må være grit å bare kunne sprette rundt, åh så lettvindt du må ha det... husker da jeg....." typiske kommentarer. til alles info, jeg spretter ikke, det som er inni er like tungt som de som har større mager.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #18 Skrevet 17. august 2006 Jeg får høre at jeg har liten mage, noe jeg vet jeg har, men SF-målet er normalt. Til og med JM og leger har sagt at jeg er veldig liten. Men det gjør meg ingenting, mye lettere med liten mage. Har en mnd igjen, og de fleste tror jeg er i ca 5.mnd.
Gjest Skrevet 17. august 2006 #19 Skrevet 17. august 2006 Har selv en veldig liten mage (kan sees under nicket mitt på album) og jeg er 32 uker i morgen! er fornøyd med det jeg. men er lei av at folk kommenterer det hele tiden, det sårer avogtil særlig hvis folk spør om jeg kjenner mye liv og om babyen er veldig liten!? og at de var like stor som meg i 4mnd osv.. I følge JM ligger jeg helt opptil normalen på vekst. kommentarer kan såre uansett hvilken vei de går.
På'n igjen Skrevet 17. august 2006 #20 Skrevet 17. august 2006 Jeg har en veldig liten mage og alle må kommentere det. Jeg har nå under 14 dager igjen til termin og i går var det flere som jeg ikke har sett siden før sommeren som spurte om babyn hadde kommet. Selv synes jeg jo magen er mye større enn den var med de 2 andre. Andre som ikke viste det tidligere begynte bare å le når jeg fortalte at jeg skal ha baby og har bare 2 uker igjen, billig unnskyldning for å ha lagt på seg er flere av kommentarene som har kommet. Skjønner ikke hvorfor magen vår skal være allemannseie i denne perioden???? Fordelen med liten mage må være at den forsvinner fortere etter fødsel vil jeg tro.....
Janne og Jakob Skrevet 17. august 2006 #21 Skrevet 17. august 2006 Kjenner meg godt igjen der ja...er nå i uke 39, lagt på meg 20 kilo, men synes magen er akkurat stor nok til meg....selv om det selvfølgelig er tungt nå på slutten:) Tror magestørrelsen kommer an på øynene som ser.....men enig i at det er morsomt å høre forskjellene.....å man blir vant til det også til slutt. Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå