Gå til innhold

November: noen her som har måttet sykemeldes pga. bekkenløsning?


Tiasmas

Anbefalte innlegg

Jeg har fått smerter mellom beina for å si det sånn, kjennes ut som om skambeinet deles i to... og verker i beina og rundt setet, vanskelig å sove osv... ikke noe behagelig! Har en ganske fysisk tung jobb og er redd jeg må sykemeldes, skal til legen på onsdag. huff gruer meg, og formen som har vært sååå fint til nå... dette er kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er ikke noe morsomt med bekkenløsning, eller andre plager heller. Man drømmer jo om å få være i fin form, om å ha drømmesvangerskap... Føler med deg.

 

Selv har jeg hatt bekkenløsning i begge tidligere svangerskap. Slapp unna sykmelding i første svangerskap, for jeg følte ikke tunge tak og løft på jobb gjorde situasjonen verre. Det verste var masse gåing i lange korridorer..

 

I 2. svangerskap ble jeg sykmeldt de siste 3 uker før permisjonen. Da var det bekkenløsning kombinert med mye kynnere som var årsaken til at JM ville jeg skulle sykmeldes. Den gangen merket jeg godt sammenhengen mellom fysiske utskjeielser og smerter fra bekkenet. Det var alltid mer vondt på jobb og i dagene etter jobb, enn når jeg tok det med ro. Likevel var jeg nok spart for de verste smertene.

 

Nå er jeg 25 + 6. Har kjent det i bekkenet siden i sommerferien, men da bare som en svak "sviende" følelse i bekkenet. Første vakt på jobb etter ferien, derimot, satte smertene inn for "fullt". Tenkte med meg selv at dette går ikke så lenge. Nå begynner jeg imidlertid på min 4. arbeidsuke etter ferien, og er fortsatt ikke sykmeldt. Jeg har også et fysisk tungt yrke, men blir spart for mye ettersom jeg jobber på natt, da er ikke arbeidsbelastningen like stor. Likevel må jeg innrømme at jeg har mye mer smerter i bekkenet når jeg er på jobb og de første dagene etterpå. Da gjør det mer vondt å snu seg i sengen osv. Når jeg reiser meg opp fra sittende stilling hjemme, merker jeg ikke så mye, men når jeg reiser meg på jobb, verker det for hvert skrittet jeg tar de første metrene.

 

Legen sa før ferien at jeg bare måtte ta kontakt hvis jeg fikk problemer fra bekkenet, har det hele tiden i tankene, som en god trøst. Skal til JM neste uke. Føler ikke at jeg trenger sykmelding ennå, for det er nok mange som har det verre enn meg, men skal likevel nevne for henne hvordan bekkenet er.

 

Dersom du har så vondt som du beskriver, og har problemer med å sove, synes jeg du bør ta imot sykmelding, evt. gradert eller aktiv sykmelding. Ta hensyn til deg selv, før det blir for ille. Du har ennå lenge igjen å slite, hvis det virkelig blir ille, så det er greit å være føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykmeldt 50% i to uker, for å "roe ned" bekkenet litt. Det hjalp veldig godt! Men nå etter bare en uke i full jobb igjen merker jeg at jeg antagelig ikke kommer til å klare å gå fullt fram til permisjonen. Jeg er i bevegelse hele tiden, og løfter ganske mye. Det kjennes ut som om hele bekkenet går ut av ledd... spesiellt vondt rundt "smilehullene"! ikke noe godt!!! Men jeg vil prøve noen uker til og se, blir det værre er det nok ikke annet å gjøre enn å ta imot en sykemelding til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!! Jeg har termin 1.november og har nå vært sykmeldt siden mars pga. bekkenløsning. Men det hører som regel til. Hadde det med min førstefødte også. Ikke noe morro. Glad jeg fant denne siden i dag da,så har jeg noe og gjøre. Lykke til hos legen,håper du ikke har så ille som meg. fra mariann26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykemeldt siden begynnelsen av juni i 100%. Har en fysisk tung jobb og hadde ikkje sjans å klare jobben. Va plaga i første svangerskap også. Ikkje nokka koselig nei, men ta vare på dæ sjøl. Du blir bare kjæmpeplaga hves du ikkje høre på kroppen din,tru mæ. Sykemeld dæ og nyt tia du har igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Bekken plager er isje gøy! fikk det etter ca 2 mnd. syns eg har gått lenge nok med det! Går 50% sykemldt, men tenker eg gir meg snart. Blitt tyngere å sliter mye med ryggen å.Hadde en ulykkke for noen årsiden som gjør at knærne å begynne å kjenne det.

Ligger mye,, kjiipe greier.

Thanks haven for tv å pc :)

 

Msn: [email protected]

 

Hilsen lille meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...