Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Har bekkenløsning og ble hjemme fra jobb i går, lurer på å bli hjemme i ettermiddag også, da det stråler så ned i lysken samt konstant ryggsmerter. Blir det bedre ønsker jeg å gå på jobb i morgen, hvis ikke så vil jeg be om en sykemelding, men kan den gå to dager bakover i tid også?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Tidligere kunne de det, men etter nye regler ( 2004? ) må legekontoret kontaktes den dagen du er hjemme første gang.Kan jo alltids prøve, vet ikke hvor godt du kjenner din lege? Har du IA avtale så har du mulighet for egenmelding opp til 8 dager i strekk....har du ikke er det bare 3. Du må nok bruke egenmelding,,,,og eventuelt overlappe med sykemelding. God bedring ; )
Mayken Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Jeg får sykemelding med tilbakevirkende kraft, hvis jeg ringer legekontoret den dagen jeg er hjemme og sier ifra, og samtidig bestiller meg legetime pga sykdommen. Men de dagene jeg har vært hjemme uten å kontakte legekontoret, må jeg bruke egenmelding på. Håper jeg fikk forklart dette nogen lunde ryddig:) God bedring
msbu Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Da jeg var hos legen i uke 10, ba jeg om sykmelding pga kvalmen. Jeg fortalte at jeg hadde vært hjemme fra jobb en vakt et par dager tidligere. Hun tilbød seg da å skrive sykmelding med tilbakevirkende kraft. Det virket ikke som om det var noe problem, selv om jeg ikke hadde tatt kontakt da (var visstnok en søndag, men jeg var nok ikke hos legen før tirsdag eller onsdag, tror jeg). Jeg hadde ikke noe egentlig behov for tilbakevirkende kraft, ettersom jeg har 24 enkeltdager pr år å ta av når det gjelder egenmelding (eller inntil 8 dager 3 ganger pr år), men tok likevel imot den. Vet ikke hvordan reglene er, men det kommer kanskje an på hvilken lege man har...
rødhette* Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Du kan få sykemelding fom. dagen du tar kontakt med legen din. F.eks. hvis du er borte fra jobb mandag, ringer legen tirsdag men får ikke time før torsdag, kan du få sykemelding fom. tirsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå