Gå til innhold

Kan psyken gjøre at man får murringer nederst i magen?

Anbefalte innlegg

I kveld har jeg hatt murringer i magen. Er på dag 25 i dag og hadde positiv el test 5 august. Denne gangen fikk jeg super ømme bryster bare et par dager etter el. Vanligvis kommer dette tidligst en uke før ikm.....

Lurer nå på om dette virkelig kan være symptomer eller om det er psyken min som virkelig vil være ekkel med meg. Vi skal nemlig til første samtale og undersøkelse i forhold til IVF på riksen på torsdag. Det er ikke funnet noe feil på noen av oss...

Kan de evt se på en innvendig ul om det er noe allerede på torsdag som da er dag 28 ?

Blir litt tullete av alt dette her og hvordan jeg skal forholde meg til det hele.....

Gruer meg så vanvittig til torsdag. Sliter med å slappe av og å få sove.

Er dette vanlig eller er jeg overhysterisk?

Jeg er i utgangspunktet livredd for gyn pga ting jeg har opplevd når jeg var liten. Noen ideer for hvordan jeg skal klare å få dagene til å gå og hva jeg kan gjøre for å prøve å slappe av litt ?

Glad for alle synspunkter!

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg tror nok at psyken er i stand til å gjøre det meste med kroppen vår..

Jeg har selv våknet opp på natten av kvalme, og vært helt sikker på at NÅ er jeg gravid... Men nei...

På en annen side var murringer et positivt tegn for meg, jeg hadde masse av de da jeg ble gravid.

Så det er ikke lett å si...

Angående UL tror jeg nok det er for tidlig å se noe.

Tror ikke jeg har så mange råd angående undersøkelser o.l., men prøv å tenk som så at det er profesjonelle leger som har peiling, og at det er over på et blunk.

Vi er mange før deg som også har vært nervøse, men si ifra dersom det blir for ille. Siden du har opplevelser som gjør deg ekstra nervøs tar de hensyn til deg, og det kommer nok til å gå helt fint skal du se!

Klem-

kan ikke snakke for alle andre,men psyken min kan få til det meste

*ler*

det bare baller på seg for hver pp som går..

men håper da virkelig at det ikke er tilfelle for din del!

krysser fingrene og håper på positivt svar på deg:)

Tusen takk for svar.

Skal prøve å senke skuldrene litt. Og skal si i fra når vi kommer at jeg er veldig nervøs. Jeg går rundt dagen lag og prøver å si til meg selv at jeg er da ikke den første de er borti som sliter og som skal ha hjelp. De er flinke der vi skal og dette er faktisk jobben deres! Vi har sikkert ingen tanker/følelser/frykt som de ikke har vært borti før.

Dette hjelper litt en liten stund så kommer panikken igjen. Men jeg fortsetter å si det samme om igjen og om igjen.

Hei.

To ting er jeg kurert for etter snart to runder med IVF. Det ene er gyn undersøkelse. Etter å ha hatt 8 slike første halvår i år, og snart noen nye, er dette ikke farlig lengre.

Det andre er sprøyteskrekken min. Å være i stand til å sette sprøyter på seg selv, må sies å være mer enn godt gjort.

Dette går bra skal du se. For en lege er dette bare rutine. Dette har han/ hun gjort omlag 100 ganger før, om ikke mer. Ikke er det vondt, ikke er det ubehagelig. Og så er det over på et par øyeblikk. Ikke noe farlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...