Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd Nesle grøt (små smaksprøver 2 ts som blandes med mm), HIPP grøt som blandes med vann (der er det jo mme i, og det vil jeg jo ikke..) og tenkte jeg skulle prøve Holle nå når jeg skal øke til full mengde, og ferien er over, slik at det går an å få litt system på sakene...

For det var vel sånn av man kunne blande grøten med vann så lenge man ammer samtidig, eller bør jeg blande med mm?

Snupp er 6 mnd og vi er oppe i en halv posjon hipp grøt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5916425-gr%C3%B8t-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan blande med vann+en ts god olje (raps er bra)+en ss eplemos. Smaker godt og er sundt. Blander du med vann kan det godt stå og svelle en stund (spes holle sin hirsegrøt) for da blir jernet mer nedbrytbart for baby. (Gjelder selvfølgelig ikke de som inneholder mme, se på innholdsfortegnelsen, er det mer enn 10 ting så er det mme i den.)

Hm.. så på en tråd et eller annet sted at Holle grøt ikke er tilsatt jern.. stemmer det?

Har kjøpt og gitt risgrøt, blandet med vann (men lot den ikke svelle i dag da..), frukt og solsikkeolje. Gikk ned på høykant som alt annet.

Hvor lenge bør den svelle - og bør den da holdes varm i vannbad eller noe - eller varme den opp igjen etterpå? Kald grøt er jo ikke noe godt..

Holle sin hirsegroet er naturlig rik paa jern. Du kan la en tallerken flak svelle en times tid i kaldt vann (uten det andre i), gi den 30sek i mikroen og legge i oljen og frukten. Da blir det bra.

Foroevrig spiser barna like gjerne kald mat, ser det ut som :) Men varm er jo bedre for oss munnskjenker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...