Gå til innhold

8 mnd. NEKTER grøt, ELSKER brød.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guro er 7 mnd og helt lik...vil IKKE ha grøt, eller annen mat på skei. Det skal være biter, må vite. Biter av brød, biter av frukt.

Tenkte jeg skulle spørre på hs neste gang jeg er der..kanskje noen her kan svare også?

Så lenge han får i seg nok brød til at han blir mett gjer det ikkje noko at han ikkje vil ha graut. Du kan jo lage grautpulver sjølv av å tørke og smuldre brød, så det burde gå ut på det same... Men det kan vere lurt å gje han f.eks. leverpostei på skjeva (i alle fall på ein del av maten), då det inneheld mykje jern.

vesla her spiste heller aldri grøt, uansett hva vi fant på for å få det i henne. eneste er vel at vi må være veldig flinke med å gi barnet nok mat med c-vitamin og jern i, da grøten er tilsatt jern (og c-vitamin fremmer jernopptaket).

Gutten vår hadde en periode hvor han ble lei av grøt. Ville ikke ha den til frokosten, så vi ga ham en skive i stedenfor. Etter en ukes tid, forsøkte vi med en porsjon grøt igjen, og da spiste han den med god apetitt :)

Tror kanskje det kan bli litt kjedelig i lengden med grøten. Men fordelen med grøt, er jo at den er tilsatt jern da. Men det finnes jo flere pålegg med jern i. Bla leverpostei og brunost. Og i grønnsaker de spiser til middagen. Lurt å gi noe med c-vitamin til da - sånn at jernet blir tatt opp skikkelig :)

Annonse

Høres ut som min lille prins det:) Hater grøt - frøser det utover hele seg. Men elsker brød - gomler og koser seg. Jeg passer bare på å variere pålegg og brødtype (prøver å bake litt selv da....). Går stort sett i leverpostei, kaviar, skinke, smøreost og nå brunost:). Og gjerne litt frukt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...