Gå til innhold

Er det flere enn meg som har bebi på 5 mnd. som ikke ruller fra mage til rygg eller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gutten min ble 6 mnd i går, og han ruller også bare fra rygg til mage enda. I dag fikk han så stor fart når han rullet fra rygg til mage at han rullet helt rundt på ryggen igjen, men det er første gang det har skjedd. Han ruller over på magen med en gang jeg legger han på matta, så ligger han der en stund før han blir sinna, og så må jeg snu han på ryggen igjen. Og sånn fortsetter det... Hehe :)

Ta det helt med ro! Min lille snupp rullet fra rygg til mage første gang 5,5 måned gammel. Tok noen dager før hun rullet andre gang... ca 6 måned gammel begynte hun å rulle litt mer (totalt 10 ganger, kanskje, i løpet av en ukes tid). Omtrent samtidig begynte hun å rulle fra rygg til mage.

Nå, i en alder av 6 måneder og 3 uker (ca) ruller hun fint begge veier. Ikke uvanlig at de venter til over 6 måneder - ikke få panikk - helt normalt!!!!

Tildes mamma

mi pia rukker bare fra mage til rygg heeeele tiden så blir hun lei å så må jeg snu henne og så blir hun sur å ruller tilbake å sånn går dagen...

hun har tidligere rullet fra mage til rygg, men det har hun vist sluttet heeelt med.. hun kommer seg ellers opp på armene og opp på knærne men ikke samtidig.. er aktiv og roterer og forflytter seg.. men ska absolutt ikke rulle fra mage til rygg...

Hamza snur seg bare fra rygg til mage, da ligger han sånn en stund, opptill 20min og ser på ting og leker, om han blir sliten legger han seg ned og tar en hvil ;) Han har ikke skjønt at han kan snu seg tilbake enda. Han blir 5 mndr tirsdag. Har ikke tenkt så mye på det jeg. Tror vi må slutte å sammenligne! Alle babyer er forskjellige! Om det er store avvik så finner de det ut på kontroll på hs.

Annonse

vår jente blir seks mnd om en uke, og hun ruller fra rygg til mage, men ikke fra mage til rygg. og jeg kunne ikke brydd meg mindre!!!!! og det burde ikke du heller gjøre! hvis babyen ligger helt rolig uten å røre noe særlig på seg, DA burde du være bekymret da!!! slapp helt av =)

Det er vanskelegare å rulle frå mage til rygg enn andre vegen. Som regel lærer babyen å rulle (kontrollert!) frå mage til rygg ca 1 mnd etter dei rulla frå rygg til mage. Det stemte i alle fall her i huset. Han rulla rygg-mage ved ca 5 mnd, men fekk ikkje heilt kontrollen på mage-rygg før han var godt over 6 mnd.

Her rulla Eline fra rygg til mage akkurat 3,5 mnd gammel.

Er null innteressert i å rulle andre veien. er 6 mnd. nå.

Men hun trener masse armhevinger og kryper det er mye morsommere enn å snu seg over på ryggen.

Har en på snart 7,5mnd som bare ruller fra rygg til mage:) Han kravler, ruller fra rygg til mage, prøver å klatre påp alt han få tak i, og reiser seg om han får tak i hender å holde i:) Det er håp for den andre rullinga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...