Gå til innhold

Hva ville dere gjort i mitt ståsted?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde to MA i fjor. Gikk 12 uker begge gangene og skulle bare til vanlig rutinekontroll. Hadde ikke blødninger eller smerter, men hadde mistanke da alle symptomer forsvant veldig fort.

 

Er nå gravid i 7. uke og har fått legetime 22.august - to dager før vi reiser på tur til syden (noe mine to sønner på 5 og 8 og vi har sett fram til og tellet dager til i et halvt år).

 

Problemet er at jeg føler meg ikke gravid - akkuat som jeg ikke følte det de to gangene jeg mistet. Jeg har følgende alternativer:

 

1) Reise til dr. 22.8.06 og tro at alt er i orden. Hvis jeg må ha utskrapning osv. som sist kan jeg ikke bade i syden (30 varmegrader og gutta gleder seg til vi skal bade - jeg også)

 

2) Forsøke å få ultralyd så snart som mulig - noe man ikke får hvis man ikke griner seg til det

 

3) Ta legetimen etter sydenturen (skulle egentlig ikke dit før etter turen likevel), og håpe alt er bra så lenge jeg ikke kjenner noen form for ubehag osv. Er jo bare i uke 8 da jeg reiser og skulle jo egentlig ikke til første kontroll ennå

 

Gråter ved tanken på at turen kan gå i vasken. Har mest lyst til å utsette legebesøk og leve i håpet og kose meg med gutta mine.

 

Hva ville dere gjort?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg....

Jeg ville ha bestilt privat UL. Har du Volvat der du bor? Der får man som regel time veldig kjapt! Koster litt, men det er absolutt verdt det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er å vente til etter turen med å sjekke det du helst har lyst til, så gjør du det! Selv hadde jeg vært for utålmodig og ville nok ha bestilt time med en gang. Jeg ville i hvert fall IKKE ha gått til den bestilte timen. Den kan ødelegge turen din helt for deg, og det trenger du ikke. Håper alt er i orden med deg. Du trenger absolutt ikke ha alle symtomer i uke 8, og hvor uflaks (3 ma) er det egentlig mulig å ha?

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat UL er jo et fint alternativ, men viss du ikke har mulighet til det så ville jeg utsatt legetimen til etter ferien om jeg var deg. Lykke til uansett hva du måtte bestemme deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde en xu i fjor og når jeg ble på vei igjen ringte jeg rett til sykehuset og fortalte om min bekymring som de forsto veldig godt, så jeg fikk time dagen etterpå- Og var gla for å få time så fort. Men gjør det du føler er best for dg selv. Lykke til og god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nok prøvd å forklare situasjonen til legen, og med tanke på at du har hatt 2 ma så burde du jo få ul nå før du reiser... hadde iallefall ikke tatt den timen sånn viss d vil ødelegge ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...