Gå til innhold

Oktober: Jeg har lagt på meg 16 kg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Må si jeg blir litt sliten av å se at det støtt og stadig kommer inn "hvor mye har du lagt på deg". Jeg synes vi jenter skal være litt mer stolte av jobben vi gjør og ikke sååå opptatt av at kroppen forandrer seg.

"å guri jeg har lagt på meg 4 kg og er i uke 30"!!

Å herregud sier bare jeg.

 

Jeg er i uke 34 og du ser det egentlig ikke på meg. Uansett, når magen er borte, kommer lårene frem sier nå bare jeg.

MEN JENTER! DET GJØR INGEN TING, for det renner av etter fødselen.

 

Sist gang la jeg på meg akkurat like mye, og til slutt ble jeg så tynn (str 34/36) at jeg ikke ville ha buksen ned i støvlettene fordi jeg så så jævlig tynn ut.

Og det var bare etter 7 måneder.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 32 og har også lagt på meg 16 kg. Har spist sunt hele veien og passet på å få i meg nok fisk, grønnsaker og frukt. Jeg bekymrer meg ikke for det forsvinner vel igjen. Føler meg som en strandet hval, men det får så være. Det er verdt hver en kilo spør du meg! Jeg gidder ikke lese om alle som legger på seg 4 kg og er i uke 30 heller. Fokuserer heller på helsa og at jeg får i meg det den lille trenger. Vi er uansett så forskjellige og sammenligning av kg og vekt er for meg totalt uinteressant. Helt enig med deg altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

 

Er i uke 33 og lagt på meg 12,5kg. Har ikke vært forsiktig med hva jeg har spist, har kost meg masse!!!!! Masse is og snop :o) Det er vel andre bekymringer som er viktigere - regner med det forsvinner ganske fort når vi begynner å trille med vognen....gleder meg!! Kos dere alle sammen og nyt den tiden dere har igjen.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33 och har lagt på mig ca. 16 kilo jag med... Nær jag væntade Elias gick jag upp 20 kilo. Gick ner allt på tre mnd. Å blev gravid lika fort igen.. hehe Så magen han væl inte smidda om sig direkt. Men jag tycker det inte e hela værlden. Du væntar ju trots allt ett litet underverk.. du har ju hela livet att gå ner till matchvikt om det e det man e ute efter. Det jag tycker e værst e det stræckmærken jag har fått. Fick fyra striper då jag fødde min son av rierna.. å de væxer på nu :( Men men.. som min man sæger det e stolthetsmærken!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi legger jo ut disse spørsmålene kun for å sammenligne med andre. Vi er jo alle forskjellige, men prosentvis har de fleste lagt på seg sånn ca det samme i lik uke :) Jeg hadde lagt på meg ca 18 kg i uke 32 i mitt første svangerskap, men kun 7 kg i samme uke i mitt andre svangerskap som jeg går i nå. Derfor er fordi jeg er i mye bedre form denne gangen og får trent mere enn sist, og jeg er mye mere bevisst på hva jeg dytter i meg.

 

Jeg syns ikke at du skal lese disse innleggene hvis du blir lei deg :)

 

Lykke til videre - det er jo fint å være god og rund i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei guri, jeg ble ikke lei meg : )

Jeg synes det bare er litt teit!

Og så var jo jeg veldig tynn når jeg startet også, og da fører ikke svangerskapet til at jeg blir direkte feit akkurat.

Vi har jo alle forskjelllige utgangspunkt vet du.

Ha en fin dag med dine 7 kg.

 

: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig innlegg! Godt at gravide som har lagt på seg over 4 kg "står fram" :-) Godt å vite at det er fler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31 og lagt på meg 13kg, jeg har mosjonert meg og spiste veldig sunt med litt godt innimellom: Er bare kjempe glad at jeg er gravid, og får mulighet til å føde et barn. Skal nok bruke energien fra disse ekstra kiloene til å mate babyen, så det er bare positivt. Regner med at jeg blir som vanlig om et års tid med vanlig spising og mosjonering.

 

Bare kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Jeg har akkurat begynt på min 31 uke og jeg har "bare" lagt på mg ca 5 kilo... MEN så skal det og sies at jeg er av dm som har mer enn nok fra før så jeg er oppriktig glad for at det ikke er blitt mere enda... Kan jo si at jeg veier rundt 130 fra før så..... Men når det er sagt så har jeg ikke "brukt" å legge på meg så mye i svangerskapene mine... Det meste har vært 9 kilo...

 

Og som andre og sier her så er vi alle forskjellig og reagerer ulikt på ting som skjer med kroppen...

 

Jeg sliter etter svangerskapene jeg... ikke akkurat som om kiloene "renner" av nei.... hehe, men det går kjempebra fordet!!!

 

Lykke til alle sammen uansett antall kilo som er kommet på!!!!

 

Gled dere over at kroppen deres fungerer slik som den skal og at vi faktisk er så heldige å få oppleve å gå gravid å kjenne et lite barn sparke inni magen vårres!! Jeg er like fasinert enda jeg, og dette er mitt fjerde barn!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette var et deilig innlegg. Helt enig at vi skal være veldig fornøyde med oss selv og den jobben vi gjør. Jeg er 33+1 og har lagt på meg 17 kilo... Og flere kilo skal det bli. Jeg har levd et sunt liv etter jeg ble gravid, selv om aktiviteten har begrenset seg da jeg var kvalm de første 4,5 mnd...

Vi er forskjellige, og sånn er det bare.

Bra iniativ til innlegg Anonym...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31 og har lagt på meg 14kg. Syns det høres mye ut. Men kan jo uansett ikke se ut som en 14'is resten av livet heller,må legge på meg litt mer tror jeg. Men veier bare 72kg,og er selv veldig fornøyd med svangerskapet og spiser det jeg vil når jeg vil. Kan ikke gå å tenke kalorier nå, har jo resten av livet til det. Disse 9månedene skal vi jenter slappe av og kose oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere nevner her har vi alle ulike utgangspunkt, men i likhet med HI kan jeg også stusse litt over alle de som nærmest "soler seg i glansen" over kun å ha gått opp noen få kilo; evt tatt av. Man kan innimellom føle at det går prestisje i å legge på seg minst mulig.

 

For egen del har jeg siden jeg passerte de 30 slitt med å ta av kiloene; noe som tidligere gikk som en lek. Dette medførte at jeg da jeg ble gravid veide ca 10 kg mer enn jeg strengt tatt ønsket. Med de siste års vekthistorikk regner jeg heller ikke med at kiloene kommer til å renne av meg selv om jeg ammer; alle kvinner opplever faktisk ikke det. Håper imidlertid at motivasjonen for litt mer bevegelse kommer tilbake, da denne har vært svært lav de siste månedene... Og jeg kan IKKE skylde på bekkenplager e.l.; bare rett og slett lav - eller totalt fraværende - motivasjon :o)

 

Jeg antar at noen har det som meg; at de hadde noen ekstra kilo på forhånd og er redd for at ekstravekt vil bli sittende støpt sammen med de kiloene man hadde fra før, andre er kanskje rett og slett veldig engstelige for å legge på seg, selv om det i andres øyne slett ikke ville skade med litt ekstra vekt.

 

Det viktigste er - når alt kommer til alt - at vi har fokus på at barnet får den næringen det trenger, og med den oppfølgingen vi får hos jordmor/lege tror og håper jeg dette blir ivaretatt.

 

Synes det er flott at så mange står frem og forteller om vektøkning på "over gjennomsnittet" og er stolte av det! Tror dessverre at denne redselen for å øke vekten under gravididtet har sammenheng med det generelle bildet i samfunnet om kropp og slankehysteri. Kanskje kan dere som tar imot hver ekstra kilo med et smil være foregangskvinner for oss andre som sukker litt for hver gang vekten kryper oppover?

 

Smil fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kvinner som har visse grader spiseforstyrrelser, og mange som ikke takler å se/føle den store kropslige forskjellen fra graviditeten (men de er naturligvis glade for å være gravide). Sånn er det bare. Man bør derfor utvise aktomhet på hvordan man ordlegger seg, da dette kan såre disse kvinnene (og dette gjelder ikke meg). Faktisk kan det underbygge deres spiseforstyrrelse. Det er fint at du aksepterer din vekt, men det går ikke ann å forvente at alle gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i uke 32 og på kontrollen i uke 30 hadde jeg lagt på meg i underkant av 5 kilo. Dette er svangerskap nr.2. Jeg er ikke veldig opptatt av hva jeg spiser eller gjør om dagene, men har ikke det store søtsuget som jeg vanligvis har. Da jeg var ca. 20 kg overvektig før jeg ble gravid, er jeg veldig stolt over at jeg ikke har lagt på meg mer. Første svangerskap hadde jeg lagt på meg 10 kg i uke 30, 16 kg til slutten.

 

Det jeg sier er at dere skal være stolte over ikke å gå opp så mye i vekt. Det er legen min ovenfor meg. Jeg har mye energi i dette svangerskapet, til tross for at jeg er litt plaget med ryggsmerter. Jeg har en utrolig flott mann som går turer sammen med meg. Dette har vært et utrolig godt svangerskap og jeg kan ikke tro hvor fort ukene har gått.

 

Det er ikke nødvendig å gå opp mer enn det baby, fostervann og morkake veier.

 

Klem fra ei som er stolt over seg selv. Stå på jenter og kos dere siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...