Gå til innhold

Libero har kuttet 2 bleier i hver pakke!

Anbefalte innlegg

Sånn LURER de oss forbrukere.... drit dyrt med bleier og det blir ikke bedre når de fjerner to bleier i hver pakke... spesielt ikke for oss som har tvillinger - tror jeg skal bytte til Pampers bare i ren irritasjon over lureriet! DRITirritert er jeg nå!

Fortsetter under...

Det er IKKE dyrt med bleier i Norge!

Kjøper du f.eks. bleier på Coop, så får du kr 10,- i avslag pr pakke. Det vil si at jeg betaler kr 39,90 pr pakke. Hvis det er 27 bleier i hver pakke, så koster hver bleie kr 1,47, og hvis det er 23 bleier pr pakke, så blir kostnaden pr bleie kr 1,73. Dette gir en gjennomsnittelig kostnad pr. bleie på kr 1,60.

Hvis man så regner at man bytter 6 bleier pr dag, så blir kostnaden kr 9,60. Hva annet får du for under kr 10,-? Ikke en kopp kaffe, ikke en busstur, ikke en liter bensin... Joda, jeg skjønner at det blir ca det dobbelte når man har tvillinger, men det kan vel egentlig ikke bleieprodusentene ta hensyn til?

Antall bleier pr pakke fra Libero går litt og litt ned ettersom bleiene blir større. Greit nok at det hadde vært snilt overfor oss som forbrukere dersom antall bleier hadde vært konstant, uansett størrelse, men sånn fungerer ikke verden. Det sier seg egentlig selv, synes jeg, at bleiene blir littegrann dyrere ettersom størrelsen øker.

Beklager, ikke no' støtte og hente her, altså, men du må jo gjerne bytte over til Pampers likevel! Vet ikke om prisforskjellen blir nevneverdig.

Nja... eg hadde tenkt å la det vere, men sidan du no begynte så... ;-p

Kjøper du alt-i-eitt-tøybleier hos Babykos slepp du unna med ca 500kr (= 50 bleier) + ca 2-3 maskiner med bleievask i veka. For tvillingar. Og det er maaange kommunar som gir støtte til tøybleiebrukarar, så er du heldig kan du sleppe unna med å betale for 2-3 maskinvaskar i veka. Det blir ikkje billigare :o)

Beklager, men jeg er enig med den andre over her. Bleier er ikke dyrt om man ser på enhetsprisen pr. bleie. Det er bare det at man trenger så mange av dem som gjør at det blir en del penger, men det kan jo ikke bleieprodusentene gjøre noe med. De må ta betalt for det de produserer, og når man tenker på alle ingredienser som inngår i en bleie, ja da er det jammen ikke mye annet her i verden man får til så rimelig pris.

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...