Gå til innhold

Ett eller to hull i smokken på Avent-flaskene?

Anbefalte innlegg

Jeg ammer så mye jeg klarer og resten av matbehovet får lillegutt via mme.

Jeg har brukt smokker med kun ett hull som er beregnet fra fødselen av. Lillegutt har nå blitt to måneder. Bør jeg bytte til smokker med to hull som er beregnet for babyer på to måneder? Jeg vil at han ikke skal drikke for fort for da har han lett for å få for mye i seg og gulper masse. Vil han svelge for mye luft, fordi melken kommer for sakte med kun ett hull?

Håper noen med erfaring har gode råd å gi.

Fortsetter under...

Snuppa vår på over fire mnd bruker de med ett og to hull. De med tre hull (eller hvertfall tall tre på) er beregnet fra 3 mnd, men det ble altfor store hull for snuppa vår. Så det kan godt være at to hull blir stort for en to-mnds gutt...

Jeg synes de anvisningene på pakkene er feil! Gutten min brukte ett-hulls smokk til han var nesten 3 mnd. Jeg merket at han begynte å miste interessen for flaska og vri seg unna med ett hull.

Du kan jo prøve en gang med to hull og se om han sluker melka eller setter i halsen. Jeg vil likevel tro du kan bruke ett-hulls smokk noen uker til.

Sønnen min brukte flaska med ett hull til han var nesten 4 mnd.. Han var så glupsk at han sugde så fort og hardt at melka kom fortere enn han greide å svelge...fortsett med den flaska du trives med, du skjønner når det er på tide å bytte..da bir ho nok utålmodig og uintressert ved flaska..

No har vår gut berre fått flaska. Me gjekk over til to hull når han var ca 5 -6 veker. Så gjekk me over til tre hull no når han var 3 mnd.Med to hull gjekk det alt for seint... Der er det som har passa best for han, men alle er jo forskjellige.

Når du ammer ved sidan av bør du ikkje bruke større smokk enn 2-månederssmokken iallfall (meiner eg har lest det ein plass om Aventsmokkane).

Viss den lille suger fint med den ett-hulls-smokken kan du nok berre forsette med den.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...