Gå til innhold

Noen flere med små som biter?

Anbefalte innlegg

Vår lille på 18 mnd ha begynt å bite.. Ikke sånn veldig ofte, men plutselig kan han komme mot oss å bite. Og noen ganger gjør han det når vi koser.. Trenger råd til å få han til å slutte.... Begynner i bhg i morgen, så håper virkelig ikke han kommer til å gjøre det der.. Litt kjedelig om han skulle gå rundt å bite de andre ungene...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5913358-noen-flere-med-sm%C3%A5-som-biter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gutt på 18 måneder som biter også fra tid til annen. Han har bitt andre barn i barnehagen også, så han kommer hjem med et kloremerke eller blåveis fra andre barn som tar igjen... Kunne også tenke meg noen tips på hvordan jeg kan få han til å slutte.

har en gutt på snart 14mnd som prøver seg med å bite dersom det er noe han ikke får lov til!! har også opplevd i det siste at han prøver og klore dersom han er sint! må si at jeg syns han har begynt tidlig, men jeg syns det er viktig å ikke tillate det og si ifra! jeg gjør hvertfall det med min gutt, jeg syns ikke at de skal få lov til å bite og klore....

Kjent problem, ja... Vår lille på snart 15 mnd biter også, særlig når hun ikke får det som hun vil. Virker som om dette er ganske vanlig i denne alderen. Har sikkert mye å gjøre med frustrasjon over å ikke klare å formidle med ord hva de egentlig vil.

Det vi gjør er å si bestemt "nei, ikke bite! Det gjør vondt" og så setter jeg henne rett ned på gulvet og går litt vekk fra henne en liten stund. Dette for å markere at hun ikke oppnår noe positiv oppmerksomhet ved å gjøre det. Om hun skjønner det vet jeg ikke helt, for hun gjør det jo igjen... ikke rett etterpå, da :-) men i lignende situasjoner senere.

Veldig vanskelig dette, synes jeg. Hva gjør dere andre?

Har en liten gutt på 14mnd som også er glad i å bite.Han biter som regel hvis vi har han på fanget,el.leker med han.Hjelper ikke å si nei,el.sette han ned ol.Så lurer også på hva man kan gjøre for at de skal slutte med biting...?..

Annonse

Vi slet også med dette når han var rundt året. Vi praktiserte å si klart i fra (med sinte ansikter) og sette han ned på gulvet og overse han en stund. I tillegg kjente jeg situasjonene hvor han kunne bite og da stoppet jeg han når jeg så vidt kjente tennene mot huden og sa at han ikke måtte bite med strengt ansikt. Det har i hvertfall fungert for oss så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...