Gå til innhold

Dagheid eller Daghild?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vil ha et spesielt navn på jenta vår, og har klart å koke det ned til et av disse. Det er oppkalling etter Dag.

 

Men hva liker dere best av de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen! De var rett og slett tragisk!!! Tror dettte er bare tull. Hvem kaller jenten sin for dette?? Kanskje en som bor innerst i skogholtet og håper datteren aldri mister sin jomfrudom....og ja, jeg er rett på sak! Spør du, må du tåle et eærlig svar. Dette ville jeg også sagt rett til deg hvis jeg traff deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daghild er KJEMPEFINT!!

Men det blir sikkert mange her inne som kommer til å synes det er sidrumpa og traust siden det jo kræsjer litt med Victoria, Michelle og Matthea-bølgen som skyller over BIM:)

Dagheid er ikke på langt nær like fint, synes iallefall jeg, men det er jo go`jenta DI så du må selv bestemme. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det er et ærlig svar men dette tror jeg ikke er tull. Bor selv i tjukkeste Oslo og kunne faktisk tenke meg å selv kalle datteren min for Daghild:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadaaaaa....helt sikkert...Det sier du bare fordi du ikke tørr å si dine ærlige meninger. Pisser alt og alle opp etter ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mente det ikke som noen spøk. Dette er navn vi har tenkt på lenge og som vi synes er fine.

 

Men jeg skjønner at noen ikke liker dem, like mye som jeg skjønner at noen liker ,for meg, gyselige Michelle.

 

 

Hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk nok at de som liker Dagheid ikke kan fordra Michelle (og visa versa). For meg blir nok Dagheid og -hild litt for spest. Dagny, derimot, er et av de fineste navnene jeg vet om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med DAGRUN - det er litt enklere og mye penere synes jeg. Kjenner ei nydelig dame som heter det. Synes Dagheid eller Daghild var litt rare, men som oftest er det jo bare til man blir vant til nye navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for "gamle gode norske" navn, men dette var ikke videre pent. Hadde jeg vært bonde kunne jeg kallt kuene mine dette her, men datteren min - nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at slike navn veldig lett blir til feks Dagros, kanskje ikke lite morsomt for jenta?

 

Men dersom du skal velge et jentenavn med Dag tror jeg personlig at jeg hadde gått for Dagfrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Daghild er finest av de 2. Men hvis jeg skal kalle datra mi opp etter Dag, så hadde jeg gått for Dagrun - det er et mye bedre navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av noen tilbakemeldinger, herregud ..

 

TIL HI: Jeg synes Daghild er penest av disse to. Ellers synes jeg Dagny er et veldig pent navn.... !

Lykke til med navnevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehmm.. Egentli ingen av dæm! Men om æ va nødt å vælge hadde æ valgt det siste, Daghild. Men som sagt, litt for spess førr min smak!!

 

Men lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gå for Daghild av de to, begge er tungt å si, man må liksom bremse etter Dag- og så starte opp igjen.

Liker Dagfrid eller Dagfryd bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Jeg liker Dagheid bedre enn Daghild, jeg. Syns begge er gode kraftfulle navn, men tenker at Daghild lett blir "dagil", og syns samtidig Dagheid hadde noe feiende flott over seg. Det hadde vært spennende å hørt hva slags type etternavn denne jenta skal få.

 

Ellers kjenner jeg ei lita Dagne, og hun er så vakker og det er navnet også. Hun er oppkalt etter en Dagny, og Dagne er en gammel form av det.

 

Uansett: lykke til med navnevalget. Det er modig å velge sjeldne navn, og jeg tror det er en fordel i lengden å bære et navn med styrke, tyngde og karakter.

 

Dessuten var Dagheid et veldig vakkert navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...