Gå til innhold

FOLK ER SÅ FREKKE!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ni uker gravid og forbanna. Jeg fødte ei jente for åtte måneder siden og ja har gått ned tjue kilo. La på meg veldig men er så og si normal nå, men selvfølgelig. Jeg blir ikke like slank som tidligere. Møtte ei venninne jeg ikke har sett siden jeg ble gravid første gang og hun sa " Jeg synest du har fått mage allerede jeg" Hvorfor er folk slik? hvorfor kan ikke folk passe sine egne saker?

Hele søndagen min ble rett og slett ødelagt og nå sitter jeg og tenker på hva jeg skulle ha svart tilbake. Jeg har ikke gjort henne noe galt.

 

Andre som har hatt det slik som meg? Noen tips til å bli glad igjen? :) er svæææært nærtaken som gravid :)

 

Uansett, håper ingen andre får slike kommentarer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja men du skal jo ha mage når du er gravid. Vær stolt over at det vokser et lite barn i magen din. Jeg fikk fort mage med nr 2. Da var det ca like lenge som med deg siden jeg hadde født nr 1. Nei vis frem din flotte voksende mage å vær stolt. Mange lykke ønskninger fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme problem tror jeg. Min mage har ikke strammet seg opp etter fødselen, og folk spør om jeg venter nestemann. Spesielt kinkig fordi jeg nå faktisk venter nestemann (uke 7), men ikke ønsker å si det så tidlig i svangerskapet....

Når folk vet om svangerskapet, skal alle kommentere magen. Det er ikke kjekt for meg, men jeg tror ikke-gravide syns det er kjempekoselig med store mager med baby inni.

Jeg tror folk ikke mener noe vondt med det de sier, men er tankeløse. Jeg pleier å si at jeg fikk ikke barn for utseendets skyld, og det er jo sant. Når jeg blir nedfor disse dager, tenker jeg bare litt på gutten min, så må jeg jo bare smile.

kos deg med svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er frekt uansett. Jeg har ikke blitt større på de ni månendene. Jeg er like stor som jeg for ni måneder siden. Og ja, gravide mager er kjempefine, det var ikke det at jeg synest det er dumt å få mage. Magen er min og jeg liker at babyen vokser inne i meg.

MEN

Synest det var like lite hyggelig å høre da jeg var høygravid og folk kom med kommentarer som " guud, nå kan du ikke bli større og nå sprekker du vel snart"

Skal andre ha lov til å kommentere kroppen min selv om jeg er gravid ? Jeg kommenterer ikke folk som er tykke eller folk som er tynne. Synest jeg ikke har noen ting med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, kan ikke folk bare passe sine egne saker!?!?!?

 

Jeg er sju uker på vei med nr to, og har alerede "fått mage", faktisk tok jeg testen, for tre uker siden, pga jeg syntes magen hadde forandret seg......

 

I hele første svangerskap hadde jeg store komplekser for hvordan jeg så ut, og det værste jeg visste var at folk komentere eller aller værst tok på magen min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kjenner at jeg er litt mere avslappet ennå denne gangen, men vet at etterhvert når det virkelig blir godt synlig kommer kommentarene, og det er ikke noe jeg ser frem til akkurat.............................

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var frekt! Jeg la på meg 18 kg sist, har gått ned igjen alt men har lyst å gå ned 7 kg til og bli 58 - som var min trivselsvekt for et par år siden. Jeg er 170 høy så jeg regnes ikke for overvektig, men er trenger vel en oppstramming. Jenta mi er snart 1 og ett halvt år og jeg er 12 uker på vei. Har en liten mage og da mannen min fortalte broren sin at vi skulle ha barn igjen, så han på meg og sa: ja, jeg synes jeg ser en mage ja. Greit nok det, men som vanlig må svigermor (trim- og slankefreaken sjøl) kommentere det: Det er jo ikke derfor hun har mage. Magen kommer ikke frem før leenge ennå. Gjør den det da? Grrr!!! Jeg er så drittlei disse kommentarene om min såkalte fedme hele tiden. Hele familien deres er så klart ekstremt undervektige og radmagre med bein som stikker ut her og der og de er av den typen som glemmer å spise og synes toppen av lykke er å klatre på et fjell.

 

Jeg tar vare på meg selv og trener (ikke på helsestudio) litt, men er ikke tilhenger av å springe på fjellet og springe maraton hver dag. Flott at de gjør det, men jeg synes det er veldig irriterende at de ikke klarer å akseptere at ikke alle liker å trimme kontinuerlig. Og kommentarene klarer jeg meg fint uten.

 

I realiteten er jeg egentlig tynnere enn de, for hadde jeg spist så lite og trenet så mye som de gjør, så hadde jeg ikke hatt et gram fett igjen på kroppen hehe...Men jeg er svak for det gode liv..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsettelse av innlegget over:

 

Jeg kom på at da jeg var gravid var svigermor over meg hele tiden: Nå må du ikke legge på deg for mye. Pass på vekten din. Da jeg var gravid la jeg bare på meg 3 kg blablabla...

 

Er det ikke sånn at magen kommer raskere når en er 2. gangs også da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ingenting som slår sånne kommentarer :-/ Hev deg over det. Hun er dum, du er gravid. Du vinner :-)

 

Det er ei dame på jobben her, hun er sånn passe teit. En dag fikk vi besøk av ei tidligere kollega som har lagt på seg, de førstnevnte damen hvinte fornøyd og la hånden på magen hennes og sa "næmmen er du i lykkelige omstendigheter"?!? Hun var ikke det. Stakkars jente. Det verste er når folk skal TA på magen, det er da ikke som om man plutselig blir en hund som vil bli klødd på magen liksom. Spesielt vilt fremmede i butikken etc, det håper jeg ikke skjer med meg. Da blir jeg nemlig sint hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er gravid virker det som om kroppen din blir et slags ”fellesanliggende” og alle skal kommentere den i hytt og pine. De tar deg på magen uten å be om lov, graver og spør om vekta di, sier at du har fått større pupper og lurer på hvilken BH-størrelse du nå må bruke osv osv.

 

Gjør det samme mot folk som ikke er gravide – og observer hva som skjer!. Det er faktisk ganske morsomt….

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere!

 

Ja.. jeg har gått å ventet på en beklager melding, Men det ser ikke ut som den dukker opp.

 

Sist jeg var gravid på bursdagen tiende november min sa bestemoren min at jeg måtte slutte å spise sånn twist. Jeg hadde termin 15 november. Da brøyt jeg ut i gråt.

Når jeg lå på føden var hun tilfeldigvis på sykehuset og samboeren min kom med en liten gave fra henne : EN POSE TWIST. Visste ikke om jeg skulle gråte eller le.

 

Nei, jeg skal ta ordet tilbake i munnen og begynne å svare for meg. Jeg har ikke lyst til å unnskylde kroppen min lenger. Jeg er langt i fra feit, og hadde jeg vært feit hadde ingen hatt rett til å kommentere det uansett.

 

Hilsen jeg som startet innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...