Gå til innhold

Hvorfor kan man ikke spise Brie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det pga. toxoplasmaose man ikke bør spise Brie????

Håpehåpehåpe at det er derfor, for jeg har hatt toxoplasmaose før og har antistoffer mot det, så jeg kan spise så mye rått kjøtt jeg bare vil ifølge jordmor, men vil gjerne vite om jeg da kan gå løs på Brien også.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi den er upasturisert,du kan kun spise ost mes pasturisert melk.

Skrevet

Hva skjer når den er upasteurisert som er farlig?

Skrevet

Pasturisering betyr vel at det blir varmet opp til over 70 grader og da dør de fleste bakterier som kan gi matforgitning.

Skrevet

Det er ikke slik at man ikke kan spise brie. Men den bør være så fersk som mulig. Og så bør den være laget av pastaurisert melk, hvis ikke kan den inneholde listeriabakterien. Jeg har tidligere lest her på forumet at man ikke skal spise utenlandsk ost, fordi de ikke er laget på pastaurisert melk. Dette stemmer ikke. Bare noen er laget av upastauriset melk. Jeg har jobbet i ostedisk, og de fleste tar inn mest brie av pastaurisert melk. Men det er jo bare å spørre i butikken hvis man er i tvil.

Kos deg videre med brie! Bon apetitt!

Skrevet

Det er sant at man bør være forsiktig med upastaurisert melk...Men brie er mer bekymringsfullt pga den spessielle typen mugg som er manet frem....Jeg er oste elsker og spiser det jeg vil i moderate mengder!!!!

Skrevet

aha, takktakk til alle. Skal spise Brie av pasteurisert melk da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...