Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ammer nurket mitt hver time nå.. før var det 3timer mellom hvert måltid ca.. men nå blir han sulten eter 1time..

har tenkt å begynne med tilegg, men hva foreslår dere?

åssen tilegg skal jeg bruke?

han sover om natta da.. men det blir litt slitsomt i lengden å mate han så ofte som hver time.. rekker ikke noe annet..

vær ås snill kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5912444-baby-blir-aldri-mett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var gutten min også når han var på den alderen. Er veldig normalt visstnok, men litt slitsomt i lengden. Han er straks 6 mnd nå. Jeg begynnte med tillegg på kvelden. Rett før han skulle legge seg. Brukte NAN. Da sovnet han lettere og var mye roligere. På helsestasjonen anbefaler de å amme før du gir tillegg. Sikkert for å opprettholde melkeproduksjonen, og for at MM er det aller beste for babyen.

han har sikkert insett hvor godt det er ;-)

nei da, men det er sikkert helt naturlig. og spise er jo et tegn på at du trives og har det bra. at du vil vokse og bli stor og sterk.

(hvor sulten er ikke du etter og ha gått en lang tur i skogen?)

og tenk hvor mye energi han bruker bare på og vokse.

la han spise i vei du, men jeg ville nok ventet litt med annet en melk.

Annonse

Hvis det bare gjør deg sliten ville ikke jeg ventet med å gi litt tillegg. Du skal jo tross alt fungere også! Begynte med litt tillegg når nurket var 4 uker selv om jeg hadde nok melk. Han har ikke tatt skade av det, og produksjonen har ikke blitt rammet, tross i hva Gro Nylander måtte mene! Han er 9 mnd og jeg ammer enda:) Følg instinktene dine:)

Det var først då guten vår nærma seg 4 mnd at han begynte å ete kvar 3. time. Før det (og spesielt fram til 3 mnd) følte eg t eg sat med puppen i gapet på han konstant, også om natta. Sidan han ikkje tok smokk var det umulig å legge han i eiga seng, så vi samsov dei første månadene. Det var veldig greit mht amming, eg våkna så vidt til og stappa puppen i munnen på han før eg sov vidare.

Dersom han legg på seg som han skal får han ikkje for lite mat.

Jo meir han sug på puppen, jo meir melk produserer du. Dersom han sug på ein tom pupp, blir det sendt beskjed til melkeproduksjonen at her er det for lite - og så lagar du automatisk meir. I nokre tilfeller produserer ikkje kroppen nok melk, men det er sjeldan. Eg ville ikkje begynt med noko form for tillegg utan å ha diskutert det med helsesøster. I tilfeller der mor har nok melk men gir tillegg likevel, vil produksjonen minke, og ein må gje meir og meir tillegg.

Det er og vanleg med aukedøgn (som trass i navnet kan vre eit par dagar). Babyen vil då forlange pupp mykje oftare enn ellers. Ved å legge babyen til når den viser tegn til å vere sulten vil produksjonen din gå opp ganske fort. Viss aukedøgnet varer veldig lenge kan du gjerne ta kontakt med helsesøster for å finne ut om du har nok melk eller ikkje.

Lykke til vidare.

Forresten - viss han ikkje vil ha mat om natta kan han umulig få for lite på dagtid. Det er langt meir vanleg at såpass nyfødde babyar treng mat om natta enn at dei ikkje gjer det. Så det at han søv godt om natta vitnar definitivt om at han får i seg nok på dagtid.

Kanskje han et så ofte om dagen for å fylle opp lageret til natta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...