Gå til innhold

når fikk babyene eget rom?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begge mine har kommet paa eget rom ved fem maaneders alderen. Veeeeldig skummelt den foerste natten og rart for ikke aa glemme at man er saa vant med aa ha dem rett ved seg. Men med baby call saa hoerer du alt allikevel. Med begge mine har vi sovet bedre alle sammen saa fort de ble flyttet=)

hmmmm.. jeg lurer også på å legge vesla på eget rom, men tør liksom ikke. Jeg våkner noen ganger hver natt og bare sjekker henne, at hun lever/puster, at hun ikke er for kald/varm etc. Soverommet er i en annen etasje enn vårt soverom, så føler at det blir så langt (selv med babycall, stoler liksom ikke 100% på den... Vi hører henne på kvelden -uten babycall - hvis hun våkner og skriker (selv med tv-en på i en annen etasje, så våkner vel uansett av skriking når alt annet er stille..?!).

Huff. Jeg tenker TENK HVIS noe skulle skje, - HVA HVIS hun blir for varm og dør i krybbedød - da ville jeg aldri tilgitt meg selv.. HVA HVIS hun blir for kald (sparker av dyna f.eks? og - om ikke akkurat fryser ihjel - så iallfall blir syk/skadet....? Og hva hvis hun ligger alene og ensom og fortvilet på rommet sitt, og ingen mamma er i nærheten... :-(

Er det helt normalt å tenke slik, eller er jeg på grensen til det sykelige?? Har vurdert å flytte henne litt lenger unna, og tror nok det er en vanesak å ha henne kloss inntil sengen slik jeg har i dag.

Vesla er forresten snart 7 mnd...

Miliemamma

Veslejenta vår har sovet på sitt eget rom helt siden vi komme hjem fra sykehuset. Det har gått kjempefint : ) Hun har soverommet rett ved siden av oss. Hun er nå 2 1/2 mnd. Om morgene tar vi henne inn til oss hvor hun ligger og skravler masse. Det er veldig kos.

Vi hadde store planer om å få ordnet eget soverom til gutten vår på 7 mnd. i sommer, men de planene har vi ikke kommet langt med, he he:) Hadde nok både vært rart og deilig å få han på eget rom. Vi må gjøre om tv-stuen til soverom igjen, så det er litt jobb å få ordnet med det. Ellers så er rommene vegg i vegg, noe som jeg syns er veldig kjekt. Sover bare med dørene åpne (når den tid kommer), så jeg kan høre han veldig godt.

Annonse

Hei,

Vi la vår sønn på eget rom etter 6 uker. Han er nå 3 !/2 år og har alltid sovit fantastisk godt. Vi forstyrret ham når vi la oss, så det var bedre for ham å sove på eget rom.

Har akkurat fått en pike som nå er 7 uker, men det føles ikke like greit = vi venter litt. Hun sover godt, men hun føles litt mindre...?

Det føles nok alltid litt ekkelt med eget rom til de små, særlig med første barnet. Men hvis hun sover godt og har gode rutiner, så hadde jeg ikke nølt hvis dere blir førstyrret av hverandre.

Det skal føles godt, men litt ekkelt er det alltid. Er det FOR ekkelt, så ikke gør det.

Lykke til!

Jenta vår flyttet inn på eget rom da vi kom hjem fra sykehuset. Det fungerer veldig bra! Rommet hennes ligger tvers over gangen for vårt, og begge dørene står åpne. I begynnelsen brukte vi til og med babycall, men det har vi sluttet med. Alle tre sover godt om nettene, jeg er oppe to ganger og mater henne. Da får hun mat, også legger jeg henne igjen. Skifter bleie hvis det er nødvendig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...