Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 13. august 2006 #1 Del Skrevet 13. august 2006 Dere som har hatt MA, hvordan merket dere det? Ordinær UL eller før den tid? Skjønner jo hvordan man kan merke en SA, men lurer altså på hvordan man merker en eventuell MA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 13. august 2006 #2 Del Skrevet 13. august 2006 Som regel merker man ingen ting før ul.....Men har man kjent liv fra før merker man jo om dette stopper opp. Jeg hadde en ma i uke 7 og fikk ikke beskjed før i uke 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig! :) Skrevet 13. august 2006 #3 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg merket ingenting. Følte meg 100% gravid. Oppdaget det tilfeldig på privat ultralyd i uke 12. Det hadde vært dødt siden uke 9. Skummelt og ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 13. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 13. august 2006 Hmmm.... Så man bør kanskje ordne seg en UL da? Bare for å være sikker liksom.... Forsvant symptomene også eller oppfører kroppen seg som om den er gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosego&Lille'n Skrevet 13. august 2006 #5 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg lurer også på en ting... Kan man ta en graviditetstest i ny og ne bare for å sjekke at du er gravid ennå? Eller kan den vise positivt selv om man har hatt en MA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 13. august 2006 #6 Del Skrevet 13. august 2006 På meg så forsvant ikke symptomene før etter "fødsel". Dem satte igang det med tabletter slik at vannet gikk og riene startet. Lå på sykehuset en dag. Jeg testet positiv etter ma. Fosteret var allerede dødt når jeg oppdaget at jeg var gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #7 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg var ikke kvalm i det hele tatt i svangerskapet. Først begynnte jeg å spotte brunt, og dette gikk over til blødninger og magesmerter(ikke så veldig sterke). Kom på ul og fikk fortalt at spiren hadde vært død i 2 uker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #8 Del Skrevet 13. august 2006 Andre som har hatt MA bør fortelle sin historie, fordi det kan være til veldig hjelp for folk som føler seg alene i situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe 79 Skrevet 13. august 2006 #9 Del Skrevet 13. august 2006 Eg følte på meg at det var noko som ikkje stemte, begynte å miste symptoma før eg fekk litt brun utflod i to dagar. Tredje dagen begynte eg å blø som ved mensen i uke 11. For på sjukehuset og fekk konstatert ma., fosteret hadde dødt i uke 5/6 ca. Fekk utskraping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. august 2006 #10 Del Skrevet 13. august 2006 Har hatt to MA. Hadde verken blødninger eller smerter. Andre gangen følte jeg liksom på meg at noe ikke stemte. Følte meg ikke gravid i det hele tatt og ikke antydning til en liten kul på mage (to barn fra før og fikk mage før). Alle symtomene forsvant over natta. Gikk 12 uker begge gangene. Ble lagt inn med utskrapning samme dag i begge tilfellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig! :) Skrevet 13. august 2006 #11 Del Skrevet 13. august 2006 Symptomene forsvant ikke før en stund etter utskrapningen. Testet fremdeles positivt på test 7 uker etter, og det tok nesten 10 uker før jeg fikk tilbake mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. august 2006 #12 Del Skrevet 13. august 2006 Trodde jeg hadde en SA i begynnelsen av uke 15, men ut fra de "fosterrestene" som kom ut, mente legen at fosteret hadde dødd i slutten av første trimester, kanskje så tidlig som uke8. (Regner det fortsatt som SA jeg, det var liksom det jeg "opplevde", men det var vel egentlig en MA da) Merket ingenting da fosteret døde. Jordmor hørte ikke hjertelyd på første kontroll (11+3), men det er jo ikke så uvanlig så jeg takket nei til tilbud om ultralyd og syns det var greit å vente med å høre hjertelyden til neste kontroll (som skulle vært to dager etter at kroppen min støtte det døde fosteret ut av seg selv). Den voldsomme kvalmen gav seg i uke12, men det er jo heller ikke så uvanlig..., men var litt bekymra da jeg selv alltid har vært fryktelig kvalm mye lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 14. august 2006 #13 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg også hadde en MA i januar i år, hadde alle symptomer og jeg var gravid jeg. Men jeg ville ta en privat UL fordi jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei. Og da fant legen ut at jeg hadde hatt en MA, eller vi går ut fra at hjertet aldri hadde begynt å slå i det hele tatt. I og med at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei, så kunne vi jo ikke måle fosteret, så jeg måtte ta to blodprøver med to dagers mellomrom for å måle hcg. Når de så at den sank, så var det jo ingen tvil. Da fikk jeg utskrapning med en eneste gang. I 2 pp så ble jeg gravid i gjen... Jippi for det. Nå er jeg 20+2, så denne gangen går alt bra... Ser uillefall sånn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym nå Skrevet 14. august 2006 #14 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har hatt spor av mørk/brunt utflod v/wc-besøk i ca 10dgr. og tok ul i forrige tirsd. og fant ikke hjerte aktiviten. I dag har jeg vært hos legen og fikk beskjed at det er MA og jeg har fortsatt all svangers.sympto. og det eneste var at brystene har begynt å krumpe seg................... det blir utskrapning i morgen på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2barnsMamma28 Skrevet 14. august 2006 #15 Del Skrevet 14. august 2006 det var leit å høre..... jeg hadde en ma i mai. plutselig forsto jeg noe var galt , dro på sykehus, der kunne de ikke se hjerteaksjon.jeg blødde noen dager før dette. nå er jeg super bekymret, tenker på det hvert minutt, om jeg igjen kommer til å miste. skl på ul på fredag for å se at alt er fint. kommer til å grue meg helt sinnsykt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 14. august 2006 #16 Del Skrevet 14. august 2006 Det begynte med brun utflod og en ordentlig bad feeling. Følte meg ikke gravid i det hele tatt! Ul viste en ma. Dette var i uke 9. Vet ikke når fosteret sluttet å utvikle seg .. Det var grusomt samtidig det var godt å få det bekreftet at jeg faktisk kunne merke at noe var galt. Jeg valgte vaginale piller for å blø ut fosteret, og det anbefaler jeg INGEN. Det var helt for jævlig vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 14. august 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 14. august 2006 Så noen merker en MA og andre ikke... Huff, da kan man jo aldri være heeelt sikker før man faktisk har vært på UL da? Vil legen merke det hvis livmora er mindre en den skal være i den aktuelle uka? At man kanskje blir henvist til UL da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå