Gå til innhold

IVF i Danmark? Blir det mye billigere totalt med reise og opphold?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer sterkt å reise til Danmark for å gjennomføre IVF og ser jo at det er billigere enn i Norge. Ligger vel på rundt 19.000 DK? Men man må vel opp og ned to ganger i løpet av et IVF forsøk.

Er det noen klinikker i Danmark dere vil anbefale, synes det er så vanskelig å velge da kjæresten helst vil gjøre dette i Norge. Men hvis man kan spare noen tusen.....

Og hvordan har det vært med oppfølging etterpå?

(Noen som har vært på Dansk Fertilitetsklinikk i Fredriksberg?)

Takk for svar og fortsatt god sommer (her regner det).

Fortsetter under...

Hei hei sommer

Vi har også vurdert Danmark, men har valgt og bruke " kvoten" opp mot 15.00.- her hjemme først.

I Danmark (private klinikker) må du betale fra 19.000 pr. førsøk + det medesinen koster pr. forsøk (ca 8.ooo.--9.ooo.-)Medesinene kan du kjøpe her hjemme og få samme rettigheter (Tilbake betalt alle kostnader over 15.000.- på medesin)

Det er mye billigere her hjemme med tanke på at du kun betaler egenandel, men jeg er sikker på at opplegg + service er myeeeeee bedre der nede. Vi er skuffet av oppfølging o.s.v fra Haugesund fert. klinikk.

Hadde vi hatt mer penger (har brukt 27.000.- allerede) hadde vi ikke nølt med å reist til en privatklinikk i Danmark.

Lykke til:)

Mvh

DrømmeNurket

Hei, hei!

Det blir nok desverre ikke billigere i Danmark, men bruker du ikke forsøkene i Norge så får du refundert medisinutgifter utover de 15000,- slik som forrige innlegger sa.

Vi valgte Danmark og Ciconia i Århus etter tre mislykka forsøk i Haugesund. Har ikke angret en dag på det!!! Ingen kø, og du bruker gynekolog i Norge som følger deg opp i forkant. Du trenger bare en tur til Danmark! for alle andre undersøkelser foretas her hjemme!

Føler også at de har mer erfaring i Danmark, og kanskje kan tilby litt annen behandling.

Vi hadde 3 ivf her hjemme, i Danmark valgte de å bruke isci, til tross for meget bra kvalitet hos min mann. De brukte også assisted hatching og jeg hadde akupunktur før og etter innsett! Ser ut til å ha vært gulloppskriften for oss, for nå er jeg 26 uker på vei med vår lille prinsesse!!

Vi valgte å kjøpe pakke på 3 forsøk, det kom på ca. 40.000,- NOK, nå satt det jo på første forsøk, så vi mister ca. 20' . Kontrakten sier at vi mister retten til flere forsøk når graviditet oppnås. Betyr lite for meg, for drømmen min er i ferd med å gå i oppfyllelse.. Helt utrolig og merkelig følelse! Medisiner har for meg kommet på ca. 20.000 ved hvert forsøk, for jeg har hatt veldig høy dose, men dette er jo veldig individuelt!,.

Synes de var veldig profesjonelle ved Ciconia klinikken, og veldig hyggelig. Forklart ting som de aldri har forklart oss her hjemme...

Ønsker deg uansett lykke til med hva du måtte gå for, og sender over masse babystøv til alle prøvere ***********************************************

Stor klem

Må bare si meg enig med svimå.

Jeg vil også strekt anbefale ciconia i Århus, de er kjempeflinke der. Var desverre ikke så heldig at jeg lyktes på 1 forsøk, men er i gang men spray igjen og skal snart i gang med stikkingen igjen. Føler virkelig vi blir tatt på alvor og vi får all nødvendig informasjon vi trenger hele tiden. De gir deg raskt tilbakemelding og de svarer raskt på mail og telefon.

Oppfølging i etterkant er også bra.

Ønsker deg masse lykke til videre!

Klemmer fra lille...

Hei og tusen takk for svar.

Jeg var inne på danfert.dk (Dansk Fertilitetsklinikk) og der koster en IVF 17.500 dk og 3 IVF forsøk 33.000 dk.

Jeg vet det er så lang ventetid i Oslo så alternativet mot dette er privat klinikk i Oslo. Vet Volvat skal ha 27.100 kr for 1 forsøk.

Og hvis jeg forstår det riktig får man dekket medisinke utgifter som går ut over 15.000 kr uansett hvor man tar IVF, bare medisinene er kjøpt i Norge?

Tusen takk for svar og lykke til videre begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...