Gå til innhold

Adopsjon og prøverør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk desverre beskjed fra adopsjonskontoret om å "ta en ting i gangen"..Det var visstnok ikke mulig å kjøre dette pararellt. Vi tenkte som så at adopsjonsprosessen tok såpass lang tid, at vi kunne prøve IVF mens vi ventet. Og om det skulle klaffe med IVF, så var det jo bare å gå bort fra adopsjon...Men den gang ei.

Egentlig ikke - vi gjorde det likevel, var gravid i 9.måned da vi ble innkalt til sosialkontoret - hadde da gått 1 år siden adopsjonssøknad ble levert. Nå leverer vi ny adopsjonssøknad og håper på litt kortere ventetid! Jeg forstår at sosialkontoret ikke vil gjøre hele saksbehandlingen hvis man har tenkt til å trekke seg - men med de ventetidene som er på både prøverør og adopsjon syns jeg det må være lov til å kjøre parallellt- ihvertfall hvis man kan tenke seg å adoptere tross egne biologiske barn...... eller er det fælt????

Annonse

Takker for svar

Blir liksom ikke helt klokere, virker som det kanskje kan variere litt fra fylke til fylke om det er lov å kjøre pararelløp

Får undersøke litt blandt adopsjonsfirmaene. Synes det er et enormt tema, vet på en måte ikke helt hvor jeg skal begynne. Nå som prøverørsprosessen går mot slutten er det endelig blitt så "trygt og kjent", føles det som å starte på nytt igjen.

Håper vi kan får gjort begge deler for jeg ønsker både i pose og sekk.

Takk fidelito.

Greit å vite at de ikke har innsyn i sykehusets papirer, da er det jo mulig å kjøre pararelløp. Jeg kan jo ha forståelse for at sosialkontoret ikke ønsker å bearbeide søknaden hvis man uansett trekker seg når man får egne barn. Men jeg har lyst til å adoptere selv om jeg får eget barn. Er jeg så heldig å få et barn via prøverør så skal jeg gi meg. Det er ikke verdt å kjempe den kampen en gang til. For tøft for forhold og omgivelser, for ikke å tenke på barnet.

Og ettersom jeg tenker på adopsjon så vokser det fram varme følelser. Dette er noe jeg vil!!!!

Hvor ønsker dere å adoptere fra?

Det er så mange avgjørelser å ta, så jeg lurer på hvordan dere bestemte dere for hvilket land og fra hvilket adopsjonsfirma?

klem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...