Gå til innhold

jeg hvet ikke hvorfor

Anbefalte innlegg

men jeg inn på abortdebatten eller beholde barnet ?debatten.

huff.... der var det mye trist. der var det ei som hadde skrevet et veldig fint men trist dikt.hun kalte det "til min lille engel."

tror ikke jeg hadde klart og gjøre noe slikt, men det er meg. for noen er det en veldig vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5910763-jeg-hvet-ikke-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hatt problemer med å ta abort. Men kommer akkurat ann på hva slags situasjon man blir gravid under. Hadde jeg blitt gravid ettervoldtekten jeg ble utsatt for hadde jeg garantert tatt abort.. Men jeg tviler på at jeg hadde klart det hvis jeg hadde blitt gravid nå og det ikke var planlagt.. Tror at den parten man er sammen med har sin rett til å si meningen sin.. Ellers kommer det som sagt ann på hva som har skjedd......

Men alle har forskjellig bakgrunn og jeg har ei bekjent som har tatt abort tre ganger.. Jeg skjønner ikke hvordan hun tenker (tenker ikke føre nesa si)

selfølgelig. hadde jeg blitt voltatt, hadde det ikke vert tvil. da hadde jeg tatt abort. og som du skriver det kommer helt an på situasjonen, men det skal vere veldig alvorlig eller en veldig god grunn til at jeg kunne klart det.

Jeg tenkte på det etterpå, at jeg hadde ikke tatt abort om jeg hadde vært student enda heller.. Jeg var ferdig med studiene mine for over 1 år siden, og har vært sammen med sambo i 3 år. Men jeg hadde ikke klart å ta abort selv om vi bare hadde vært sammen ett par måneder før jeg ble gravid.. Da hadde forholdet gått som det hadde gått.. enten han hadde villet stille opp eller ikke.. !

Kanskje egoistisk og tenke sånn.. Men man tar jo faktisk livet av en liten jente eller gutt..

Jeg har ei veldig nær venninne som tok abort for 2 måneder siden.. Hun hadde blitt gravid med p-piller, hu og kjærestn hadde bare vært sammen i noen uker. Så jeg skjønner på en måte at hun tok abort. Ikke hus, ikke ferdig med utdannelsen, 5 år yngre enn meg og ganske "vilter". Det er greit og være sånn noenlunde etablert iallefall, og ha en fast inntekt..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...