Gå til innhold

Bør jeg øke melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Datteren min på 4 uker spiser seg for det meste mett på en pupp og litt av den andre. Jeg pumper tomt det andre brystet etter hun har spist. Til et par av måltidene i døgnet spiser hun derimot tomt begge brystene og jeg gir hun flaske med det jeg pumpa tidligere. Ca 50 ml spiser hun da fra flaske.

Det jeg lurer på er om jeg burde øke melkemengden slik at jeg har nok i brystene til de måltidene hun vil ha mer enn jeg har nå. Og hva da med de måltidene hun ikke spiser tomt. Skal jeg da pumpe det tomt eller bare la hun fortsette på det brystet hun slapp til nest måltid? Hva med produksjonen i såfall da, hvis jeg ikke pumper det tomt, vil den gradvis gå nedover?

Hun spiser for det meste hver 4. time, innimellom går det 2 i mellom, er dette for sjeldent til å klare å holde oppe produksjonen?

Hvis jeg nå skal øke produksjonen gjør jeg det enklest ved å pumpe meg en time etter forrige måltid, eller 10 minutter på hvert bryst rett etter hvert måltid. (Selv om det ikke kommer mere ut?) Jeg kan ikke la hun øke mengden selv ved å suge når hun vil, av mange grunner, så det er pumping jeg kan øke med i såfall.

Hper på gode svar:)

Fortsetter under...

Du kan la henne suge hver tredje time i stedet for hver fjerde,( som og kanskje er litt sjelden, men det kommer an på vektoppgang).

ta kontakt med ammehjelpen så kan du få råd og veiledning som passer deg og barnet ditt.se ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...