Vestlandske meierier A/S Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Ser du er plaget av vasospasmer. Mine brystvorter blir også hvite, spesielt etter amming el i dusjen. JEg lurer litt på om det er dette jeg har? Hvordan er smertene dine? Her stikker det liksom en del etter amming spesielt. Føles av og til som om jeg er sår uten at jeg er det liksom. Kan også plutselig komme smerter i brystene sånn helt uten videre. Høres dette ut som vasospasmer? Er så usikker jeg, kan jo hende det er trøske? Men da hadde vel babyen hatt det i munnen sin?
Expat Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Har du noen gang vært kjempekald på fingrene, og så varmet de opp igjen litt for fort? En kortvarig, stikkende/brennende smerte. Det er to typer vasospasmer, de som alltid er kalde på hender og føtter og får hvite fingre når de er ute om vinteren og allltid må ha votter på... De har en kontinuerlig Raynard Syndrom som gir vasospasmer (smerter når blodet strømmer tilbake). Og så er det de som har hatt en skade (sopp, betennelse, sårhet), da kan man får forbigående RS. Du kan lese masse om det på kellymom.com og på ammehjelpen.no (A-Å, under Raynards).
Vestlandske meierier A/S Skrevet 13. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2006 takk for tipset om lesehjelp expat. Er nok den fordigående typen jeg har, har vært kjempesår..
Expat Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Da er mitt beste tips å amme under dyna inntil videre, og bruke ullinnlegg over annet innlegg (eller kompress).
Vestlandske meierier A/S Skrevet 13. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2006 ullinnlegg skal jeg jammen bruke, kan jo kanskje gå ut uten å være redd for betennelse også da? har hatt en liten haug med betennelser også.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Hei Lilja_81! Smertene var litt klemmende liksom - skikkelig vondt i starten. Og sårhetsfølelse, ja! Og plutselig innimellom. Etterhvert svakere smerter og kløe, og nå kjenner jeg ikke noe. Det høres ut som vasospasmer, og det kan komme helt uten grunn. Det KAN utløses av sopp/sårhet/feil sugetak, men må ikke. [email protected], har en periode med mindre tid på nettet nå (trøtt, ja!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå