Gå til innhold

Slutte å koke flasker?

Anbefalte innlegg

Lillegutt er allerede passert 5 mnd, det går så raskt! Husker når jeg måtte gi opp ammingen å bare gi flasker, det var knall tøft. Husker også at jeg tenkte.... skal jeg virkelig holde ¨på å koke disse flaskene til han blir 6 mnd?!?! Men så har altså tiden flydd avgårde!!

Jeg har sett for meg at jeg skal slutte å koke flaskene når han blir 6 mnd. Selve flaskene syns jeg ikke er noe problem at de kun blir vasket i oppvaskmaskinen, men tuttene? De flyr jo rundt alt der inne, og de står som regel på hodet når oppvaskemaskinen er ferdig. Er dette godt nok?? Eller bør tuttene kokes fremdeles?

Når kan en egentlig slutte å koke vannet til melken?

Takk på forhånd til alle som vil ta seg tid til å svare!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5909468-slutte-%C3%A5-koke-flasker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke puttet smokkene i oppvaskmaskinen i det hele tatt, jeg, men har skjønt at en del gjør det. Jeg vasket smokkene for hånd hele veien, og fram til gullet var ca 6 mnd, så kokte jeg dem. Etter det bare vasket jeg dem slik: Først skylling i kaldt vann, så med en dråpe oppv.middel i så varmt vann som jeg klarer med hånda, og til slutt skyller jeg smokken under det varmeste vannet som er i krana. Da holder jeg smokken med en stekepinsett, og skifter grep en gang, slik at hele smokken blir skylt. Snur og vender smokken litt, da selvfølgelig, før jeg setter den til tørk på et kjøkkenpapir eller kopphåndkle i skapet.

Hele flaskestyret har jeg stående inni et skap, slik at jeg er trygg for fluer.

Trenger ikke å koke vann til melken heller, ved fylte 6 mnd. Vi gjorde det lengre, men det var bare fordi det var en vane å fylle flasker med kokende vann og siden sette i kjøleskapet. Nå drikker gullet lettmelk, deilig å være ferdig med mme-blandingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...