Gå til innhold

Trodde ikke det var så vanlig..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

å miste i uke 15-18 og senere ?? synes det er flere som forteller om det! Det må vel ha vært noe som ikke har stemt hele tiden eller? Trodde det iallefall var liten sjangs for det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min venninne oppdager et fosteret var dødt i uke 16 (måtte føde det), men da hadde det nok vært dødt siden uke 13. Fosteret ble obdusert, men de fant ikke noe galt med det. Nå må hun vente en mens og så prøver de igjen.

 

Tror det bare er sånt som skjer - dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste fostre eller embryoer som ikke er levedyktig dør før eller rundt uke 12 men det kan variere på når kroppen støter dem ut. Jeg kjenner en hvor den lille døde i uke 9-10 men kroppen gjorde ikke noe med det før uke 15.. Det er veldig trist og kjedelig med sånne tilfeller, for siden man er kommet over uke 12 føler man seg reddet og tror alt skal gå bra.

 

Mange aner at noe er galt. Symtomene er ikke helt de samme og magen har sluttet å vokse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet da jeg var 16 uker på vei, men det var ingen spontanabort. Jeg begynte å blö, og dro inn for å sjekke at alt var i orden. Fikk ul og da ble det konstantert at fosteret ikke var levedyktig, og jeg måtte gjennomföre abort. Så man kan miste etter uke 12. Kjenner også en som hadde tvillinger som fikk en "spontanabort" når hun var over 20 uker på vei, mistet begge. Men det sies at det er tryggere etter uke 12, men allikavel er det mye som kan gå galt hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA så sent så er det som regel fra moren sin side det er noe "galt". trenger ikke være alvorlig. feks at morkaken ikke fungerer o.l er min beste venninne har akuratt begynnt å praktisere som jordmor og hun fortalte meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker fra 2 trim litt..

 

Selv om noen mister etter uke 12, så er ikke dette "vanlig". Det er sykt liten prosent som mister etter uke 12. Dere skal ikke engste dere for dette. Så lenge alt er vel, så nyt gravidteten deres, babyen har ikke godt av for mye engstelse heller :)

 

Jeg mistet selv i uke 34. Riene startet på kvelden, og i løpet av natta sluttet bare hjertet å slå.. dermed var han død når alt var over formiddagen etterpå. De undersøkte han men fant ikke ut noenting, hva som hadde skjedd eller gått galt. Dette er over 8 år siden, og nå ha rjeg faktisk roen og gleder meg over å være gravid igjen. :-)

 

Ta det med ro jenter, og andres ulykke blir ikke nødvendigvis deres :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger så langt i fra å være noe galt med moren, morkaka eller lignende... Noen ganger så skjer det som aldri skal skje. At barnet dør uforklarlig i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...