Gå til innhold

April: Hva har du/skal du har i barnehagen/ hos dagmamma?

Anbefalte innlegg

Kanskje vi kan dele tanker og ideer? Jeg er usikker på hva som trengs, men skal i hvertfall ha:

1 parkdress

Regntøy

Støvler

Solkrem

Solhatt/lue

Smokk og bamse

Drikkekopp

2-3 bodyer

2 bukser

2 par sokker

tøfler

bleier

Etterhvert ulltøy, votter mm....

Er usikker på om jeg skal ta med regntøy/parkdress frem og tilbake hver dag....og hva med støvler? Kan jo ikke ha 2 av alt heller....

Hva har dere tenkt eller gjort?

Fortsetter under...

Nå skal jeg ha bhg. i kjelleren (kommunal fam.bhg.) så jeg er så heldig at jeg har alt en etg oppe, hehe... Så Mirja trenger heldigvis ikke dobbelt sett av alt. :o) Men Joakim som går i en annen bhg. har støvler, dress, regnklær, skifteklær, ullklær og tøfler liggende der hele tiden så jeg slipper å dra det med frem og tilbake hele tiden. Det eneste jeg tar frem og tilbake er joggesko/vintersko.

Men det så ut som om du hadde fått med deg det meste på lista di. Ville nok tatt med et par strømpebukser og gjerne en genser eller to, men ellers kommer jeg ikke på noe. Er det bhg. eller dagmamma? :o)

Siri begynner i barnehagen i morgen "sukk" og vi har fått liste med hva vi skal ha med og der står det/jeg har pakket ned:

-regnetöy

-stövler

-ett extra skift, så jeg har tatt med en joggedress, genser og ett par sokker.

-dynetrekk og putevar

-snuttefilt og eller smokk.

-bleier

Men det er kanskje ikke dumt med töffler som du sier og solkrem hadde jeg helt glemt bort (regner for mye her om dagen).

skal bli spennende å se hvordan dette går. Klumpen imagen vokser mer og mer for hver time som går.

Synes listene ser bra ut, jeg. Eneste tilføyelse jeg kan komme på i farta, er en god krem (men det er fordi lillegutt i perioder har mye eksem og må smøres ofte).

Vi satser på å ta hjem regntøy og støvler, eller dress og vintersko, når det trenges (det har vi gjort med storesøster i 3 år, synes ikke det er upraktisk i det hele tatt, det blir fort en vane). Man trenger jo ikke å ta det med hjem hver eneste dag. I perioder med tørt vær, er det ikke nødvendig å ha med regntøyet hjem, og på vinteren tar vi kun hjem dressen hvis vi er helt sikre på at den skal brukes om ettermiddagen.

:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...