Gå til innhold

Spm ang helsekortet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva *leie/Beveg. betyr? Jeg har på mine to første kontroller fått et minustegn her. På den siste kontrollen min satte jordmora her et pluss. Hva betyr det? - at barnet er bevegelig og hode ikke er festet? Er ikke det i såfall logisk når man bare er 20 uker på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...jeg fikk ikke pluss i det feltet før hodet var festet (ca uke 36 eller noe slikt)

Skrevet

Jeg har fått minus hver gang,,,ser nå at jeg fikk pluss på forrige ( uke 27 ). Dette kan vel ikke ha noe med hodet å gjøre nei,,,tror det er for tidlig. Men nå er vi i allefall flere som vil ha svar ; )

Skrevet

.....det står / bevegelse,,,,,På denne kontrollen var det masse liv og jordmor har skrevet i notatlinjen at det var masse bevegelse. kanskje det er derfor vi fikk pluss da??

Skrevet

Beveg. står for om hodet er bevegelig eller ikke (dvs festet)

Skrevet

Mener det betyr om du har begynt å kjenne liv ....

Skrevet

Her jeg bor betyr det i alle fall om JEG har kjent liv. At det er liv, har jo de jo sett hele tiden (jordmor tar ultralyd hver gang). Når jeg sa jeg hadde kjent liv, så satt hun et + tegn der.

Skrevet

ja selvfølgelig mente jeg om at den gravide har kjent den lille som leer på seg.

Det var vel ikke så vanskelig å forstå vel!!

Skrevet

Åja, det kan nok stemme ja! Takk for svar!

Da får vi se om det ikke blir flere plusser til fredagen da når jeg skal til legen min igjen:)))

Skrevet

Heisann LillianS, nå skjønner jeg ikke hvorfor du er sur på MEG - jeg er jo faktisk den eneste her som er enig med deg.

Var noen andre her som skrev at når jordmoren merket liv så skrev hun et + tegn, derfor spesifiserte jeg at her jeg bor så er det når barnets mor merker liv, at det føres opp et + tegn.

Skrevet

Ja hvis du tror jeg er sur nå , så har du ikke sett meg sur før :)

Var ikke sur i det hele tatt.

Synes bare at det var ganske opplagt at jeg mente det du skrev .

Trodde de fleste visste det jeg :]

Synes det bare var litt komisk at de trodde hodet festet seg så tidlig , haha

Skrevet

leie betyr hvordan barnet ligger og der fører de vel ikke noe før helt i slutten,på beveg skriver de om du har kjent liv i magen.Når du har kjent liv fra forrige kontroll får du et + tegn der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...