Gå til innhold

Når kan jeg regne med å få keisersnitt?

Anbefalte innlegg

(Har stilt dette spørsmålet på 1. tri også)

Gynekologen min mener at jeg ikke må føde vaginalt igjen på grunn av totalruptur forrige gang. Det har gått ganske fint med meg, men han (Josef Ekgren ved Majorstuaklinikken) sa at dersom jeg skulle føde på normalt vis en gang til, var sjansene store for at jeg ville revne i samme søm som sist, og da ville det ikke bli så enkelt å sy meg igjen, og jeg kunne oppleve store plager med lekkasjer i ettertid.

Jeg har ikke bestilt min første svangerskapskontroll ennå, men det er jo fremdeles min fastlege som skal rekvirere keisersnitt. Jeg tror jo ikke hun vil nekte meg det, så jeg håper og tror at det skal gå i orden. Nå er spørsmålet: har noen erfaringer med når jeg vil få keisersnitt, i forhold til termindato? Har termin 8. april med beregningene fra BIM. Forrige gang startet fødselen med vannavgang en uke før termin. Noen som har erfaringer? Når tror dere jeg vil få time for fødsel?

Fortsetter under...

Det vanligste er å få snittet 1-2 uker før termin. Siden du fødet en uke før termin sist kan du sikkert få det 2 uker før.

Det er forresten en lege ved sykehuset du skal føde på som innvilger deg ks. Prat med fastlegen din, så kan hun sikkert sende en anbefaling til sykehuset om at du bør ha ks. Regner med hun kan bestille time på sykehuset for deg. Blir nok ikke noe problem for deg å få ks med en slik historie uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...