PinkBaby♡ Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Jeg er klar som ett egg , men babyen vil nok vente litt till. Har nok ikke heller alt i hus enda. Har ikke kjøpt bilsete og litt mere klær i str. 50-56 må jeg også ha. Ja det er sikkert mere jeg mangler, men det får jeg i hus . Elsker som sagt å shoppe , så det ordner seg Dere da ? er dere klare ?
Gjest Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 klart jeg er klar,hehe....eller nei...jeg er ikke det.. mangler litt småting.må vaske klær og utstyr. for ikke å glemme,lete opp resten av klærne!! har til nå fokusert på å holde meg hjemme med magen litt til,men i dag er det kun 40 dager igjen.gikk opp for meg at det ikke er såå lenge til.dessuten vet jeg ikke hva di finner ut på sykehuset onsdag,så jeg fikk det plutselig travel her =0) men,hurrahei hvor det går unna med dagene...
Silje_33 Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Jeg er også klar som et egg!!! Har termin 21. sept. Har alt fra sprinkelseng til el. ammepumpe og flaskevarmer. Klær i str 50-56 tør jeg ikke å kjøpe, for man får så mye i den størrelsen i gaver den første tiden. Men har en del i 62 og særlig 68, for det får man ikke så mye av. Har til og med kjøpt sommerklær på salg, som passer i mars - når vi skal til syden. Sliter alltid med å få tak i feks solhatt og slikt til baby midt på vinteren, så det har jeg rasket med meg til en billig penge nå på sommersalget. Alt er klart! Venter bare på babyen som skal komme. Har 5,5 uke igjen til termin. :oD
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Vi har alt klart bortsett fra bilsetet. Har tenkt å leie, så det tar nok mannen min seg av når babyen har kommet:) Har bare 29 dager igjen nå, så nå kan babyen baaare komme.. hihihi... Men den holder seg nok i magen i vertfall 2 uker til..
RundLurt? Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Jepp, jeg har vært fødeklar lenge, har ordnet absolutt alt, og i går pakket jeg sykehusbagen! Kom ut snuppa, mamma er lei å vente:-)
Tomine is my star Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Får litt små angst av å se hvor klar alle er.. Har termin 18.september å har i grunn myyye å ordne enda.. Kanskje på tide å få ut finger`n... )
-MtG- Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 Har termin 26 september og har nesten ikke noe ferdig. Har kjøpt seng, vog, bilsete og bittelitt klær, men det er jo så utrolig masse man må ha! Vet ikke hvordan jeg skal få ordnet alt jeg. Føler liksom at det er så vanskelig å få oversikt over hva man trenger og ikke. Noen som har en liste over hva de har kjøpt?
Sebra Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Hei! Jeg har termin 2 september og alt er klart utenom sykhusbagen.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Termin 6 september, og tror det meste er klart av ting :-) Sykehusbagen skal jeg ordne i kveld tror jeg :-) Men har MYE som skal bli ferdig ellers i huset, men gubben er flink å jobber og står på hver dag, så det ordner seg nok :-) Håper jeg!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Er IKKE klar til fødselen,men ellers er alt helt klart:-)
Mamsen86 Skrevet 13. august 2006 #11 Skrevet 13. august 2006 Nope.. Bare vogna er i hus her! Og en god del klær, liksom.. Men nå er jeg midt i oppussing og flytting her da! Regner med å ha alt klart til neste uke! Gleder meg! :)
Gjest Skrevet 13. august 2006 #12 Skrevet 13. august 2006 klare er vi ikke, men nå har vi fått en del i hus:) Første barn i begge slektene, så har ikke fått noe brukt. Skal låne korg til å sove i og skinnpose. Men nå har vi kjøpt vogn, bilsete, stellebord, dyner(2), sengtøy- ett sett til hver dyne, babybjørn bæresele, babycall og bitte litt klær:) Og lammeskinn:) og leke/treningsmatte.. kjekt å få en del i hus- alt ble litt nærmere nå. 34 dager igjen til termin... Mangler ammepute, brystpumpe, kluter, håndklær til babyen, flaske, amme bh, noe klær, eventuelle stelleprodukter, og sikkert en hel del småting som jeg ikke vet om ennå.... første barn her så er ikke helt oppdatert:) Begynner å både glede og grue meg nå.... like over en måned til termin. morro det:) Lykke til med siste innspurt alle sammen:)
Tredje nurk underveis Skrevet 13. august 2006 #13 Skrevet 13. august 2006 Ja, jeg er klar! Mannen min og jeg har gått systematisk til verks på innkjøpslisten de siste ukene, og nå er ting i hus. Store ting som vogn, stellebord, lammeskinn og bilsete har vi kjøpt. Kurv og seng er arvet og fikset opp. Sengetøy, madrasstrekk, håndkler og kluter er vasket og ligger pent i skuffen i klesskapet fra IKE A som endelig har blitt komplett etter flere turer dit ... I denne uken kjøpte jeg også amme-BH, bind og bleier, så hvis babyen skulle poppe ut i morgen, føler vi oss rimelig klare ... Må bare pakke sykehusbagen! Liker å ha litt kontroll på det praktiske, som dere skjønner. Synes utstyrslisten til Babyshop var grei å manøvrere etter for en førstegangsfødende (du finner den på babyshop.no). Har selvfølgelig ikke kjøpt alt på listen, men den var grei for å finne ut hva som er kjekt å ha i hus før babyen kommer. Så nå er jeg spent på om det blir to eller seks uker til jeg får se det lille nurket som sparker så voldsomt i magen min!
Gjest Skrevet 13. august 2006 #14 Skrevet 13. august 2006 Hei alle sammen:) Jeg har 3 uker igjen til termin, så nå begynner jeg å kjenne at jeg vil ha alt klart. Jeg har vasket alt tøyet, trekket til den nye madrassen og dyna. Jeg har kjøpt inn alt vi trenger. I morgen skal mannen min hente vugga som står på loftet hjemme hos svigers. Stellebordet står på loftet vårt, så det blir nok montert snart det også. Jeg har tatt frem bag'en, og skal legge i tøfler, amme-bh, amme-innlegg og sånne ting jeg ikke bruker daglig. Sist gang la jeg er liste oppi hvor det stod hva jeg trengte i tilfelle mannen min måtte løpe rundt og pakke i en fart. Jeg skal gjøre det samme denne gangen, selv om jeg hadde tid til å pakke ferdig før vi reiste til sykehuset da riene begynte. Jeg kjenner at jeg er klar nå. Lillegutt må bare komme. Han er hjertelig velkommen når som helst!
Propellen-74 - termin 09.09.06 Skrevet 13. august 2006 #15 Skrevet 13. august 2006 Oh shit...NÅ begynner jeg å bli stressa ) Har kjøpt bilsete, that`s it..Har ikke kjøpt ett eneste plagg (satser på å få, vi fikk kjempemye til jenta vår sist gang, og noe kan brukes selv om vi venter gutt nå). Har 27 dager igjen, så jeg burde vel kanskje få ut fingeren!! Hmmm...tror jeg må brette opp armene og sette i gang snart, når jeg ser hvor flinke dere andre er )
Gjest Skrevet 13. august 2006 #16 Skrevet 13. august 2006 På tide å få alt klart nå folkens, hadde termin 2 sept men vesle frøkna kom som et uver 25 Juli. Og ingenting som tydet på at det skulle skje noe før tia, men plutselig ei natt gjekk vatne. Og det før badet var klart, men heldigvis var mesteparten ellers klart. Så nå e me heima på perm g berre vente på å bli skreven ut fra sykehuset, så snart ho legg på seg og fortsett sånn. Men dere har så utrolig mye å se fram til.
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 13. august 2006 #17 Skrevet 13. august 2006 Samme termin som meg du Berit. Det var lang tid på sykehuset for dere. Håper dere blir utskrevet snart. Vi mangler seng, ellers har vi det meste fra forrige mann. Og hvis det blir ei jente så skal det bli gøy å gå og shoppe klær :-)
Winterlady Skrevet 13. august 2006 #18 Skrevet 13. august 2006 Alt klart! Sånn som mobil, lader og helsekort får jeg huske å pakke når noe skjer
lullis Skrevet 14. august 2006 #19 Skrevet 14. august 2006 Alt klar her i gården ja,så nå kan lille gutt komme.har 29 dager igjenn idag.Går fort nå syns jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå