Gå til innhold

Når kan jeg regne med å få keisersnitt?


Nei! Ikke en til!

Anbefalte innlegg

Gynekologen min mener at jeg ikke må føde vaginalt igjen på grunn av totalruptur forrige gang. Det har gått ganske fint med meg, men han (Josef Ekgren ved Majorstuaklinikken) sa at dersom jeg skulle føde på normalt vis en gang til, var sjansene store for at jeg ville revne i samme søm som sist, og da ville det ikke bli så enkelt å sy meg igjen, og jeg kunne oppleve store plager med lekkasjer i ettertid.

Jeg har ikke bestilt min første svangerskapskontroll ennå, men det er jo fremdeles min fastlege som skal rekvirere keisersnitt. Jeg tror jo ikke hun vil nekte meg det, så jeg håper og tror at det skal gå i orden. Nå er spørsmålet: har noen erfaringer med når jeg vil få keisersnitt, i forhold til termindato? Har termin 8. april med beregningene fra BIM. Forrige gang startet fødselen med vannavgang en uke før termin. Noen som har erfaringer? Når tror dere jeg vil få time for fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er vanlig med 14 dager før forventet termin, men jeg er ikke sikker. Da er det ut i fra UL termin jeg tror de regner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dei ser det litt ann når det nermer seg , siden du fikk før termin sist gang så følger dei nok med dei siste mnd om det er modning og størrelse på fosteret og setter ein dato etter det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk planlagt keisersnitt nøyaktig 1 uke før UL-terminen. Mensterminen var noen dager før, så jeg hadde angst for å føde før keisersnittet med det gikk bra:)

 

Det var forøvrig et supert ks-alt gikk så bra som det kunne og jeg kom meg kjemperaskt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne til ktr i uke 35 og da avtalte vi dato 9 dager før UL termin:)

Pga mye å gjøre ble vi flyttett fram en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har hatt to keisersnitt. Du må nok vente til du har fått ultralydterminen din, da denne er den sikreste. Planlagt keisersnitt er ca mellom 7-11 dager før termindatoen din.De vil nok også ta hensyn til at du har hatt vannavgang en uke før ved ditt forrige svangerskap:) Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen! Det er så hyggelig at folk gidder å svare og engasjerer seg. Jeg har ikke bestilt første legetime ennå jeg, når burde jeg egentlig gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for denne! Veldig fint å høre. Har mange som mener at det er feigt av meg å ønske meg ks, til tross for at det er anbefalt av gynekologen. Det er "en mye større belastning for kroppen enn vanlig fødsel", osv. Virker nesten som det burde være ok for meg å lekke litt fra både her og der så lenge barnet får "lov" til å bli født "vanlig". Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...