Gå til innhold

jentenavn-si deres mening da:)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mia Celine

Leah

Aurora

Julie

Nikoline

Ronja

Flere forslag til "feminine" jente navn,som ikke er for sukkersøte (mia er litt for søtt liksom) eller mellomnavn/kombinasjoner til navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefine navn. Jeg er litt motstander av dobbeltnavn. De fleste får på et eller annet tidspunkt i livet flere etternavn enn ett, og det kan bli litt drøyt. Dessuten tenker jeg at man kan finne et fornavn som er så fint at det står seg godt helt alene... Mine favoritter her her:

Aurora

Julie

Nikoline

Mia (synes ikke det er så søtt, det er liksom ei rampejenta med tæl synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte navn, noen de samme som meg;)

De som jeg tenker på er: Leah, Thea, Amanda, Ada, Lineah, Mina (Mia), Martine, Sara og Helena. (er noen å velge i)

Kjempe glad i Emma, Aurora, Nora og Emilie også, men de navnene har vi venner som har brukt.

Kommer ikke på så mange guttenavn faktisk, men jentenavnene dukker stadig opp i hode mitt, så kanskje det er en jente inni her:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var mange fine navn, men synes Ronja er alt annet feminint...synes heller det er litt hardt og harry, men det er sikkert bda min mening. Likta alle de andre navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skikkelig mote-navn som "alle" bruker (bortsett fra Ronja, men det liker jeg ikke).

Får jeg ei jente skal hun hete noen som ikke alle andre heter, gjerne et norsk navn med tradisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne navnediskusjoner ender alltid med uenighet. Folk liker aldri det samme, men siden du spør så kommer min mening:

Alle navnene var litt for sukkersøte og for mange som heter det nå til dags. Unntatt Nicoline, det er ikke så mange som heter, men kommer nok flere. Synes det er så kjedelig når alle heter det samme, men det er klart at har en først hatt det navnet som favoritt i flere år så kan en heller ikke bry seg om at det er for mange som heter det. Betyr navnet noe spesielt eller er oppigjenkalling etter noen en er/var glad i, så betyr det mest hva navnet står for og ikke hvor mange som heter det.

Jeg synes også Mia var mer tøft og sprudlete. Er veldig glad i navn som ender på a. Anna, Nora, Elisa. Iben synes jeg er nydelig, Saga også. Jeg elsker navn som ikke så mange heter, men mannen min var redd for mobbing så vi endte på Runa med vår første datter. Ikke så mange som het det (heromkring i allefall )og ikke så rart at det er sjanse for mobbing.

Lykke til med navnevalget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...