Gå til innhold

CB digital

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det sant at for å få pos utslag på Cb digital må Hcg nivået väre ganske höyt?

Noen som har testet neg med CB digital men likevel värt gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tror ikke det er sant. Man kan teste med den fra den dagen du forventer mens. Jeg har brukt både den og vanlig cb og de har alltid vist samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omvendt. CB digital gir positivt svar ved mindre hcg-nivå enn andre tester. Tror det er 25% mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det stemmer ikke. Clearblue Digital krever et HcG-nivå på 50 mens andre tester som strimler og pinner kun krever 25 i HcG. Man vet at en HcG på over 5 viser gravdititet men det kan man kun måle i serum. Likevel, denne forskjellen er bare på noen få dager, så en digitaltest vil slå ut ett par dager etter en pinne eller strimmel, så store forskjellen er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, da har det vel også med hvor fort man produserer hcg selv og da? Jeg tok både vanlig cb og digital cb når jeg fant ut at jeg var gravid nå, og det var dagen etter ikm. Begge to var positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. derfor sier jeg ikke dager og datoer, jeg sier at HcG-nivået må være 25 mIU/mL for å slå ut på stav og strimmel, og 50 mIU/mL på den digitale. HcG fordobler seg på to døgn, noe raskere ved tilstanden Mola og ved tvillinger. men uansett om det er en uke etter unnfangelse eller tre uker etter, det er like fullt en følsomhet på 25 mIU/mL.

Hvis man tester hver dag med strimler til 4 kr stk slik vi skulle (men det slo ut første dagen så det ble ikke nødvendig) ville det fortsatt gått 2-3 dager før den digitale hadde slått ut.

Hvis du skjønner hva jeg mener??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, da har jeg misforstått. Hos meg var ihvertfall CB digital positiv to dager før ventet mens. Den har vært mye klarere enn andre tester. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo kjempebra å får beskjed gravid/ikke gravid, det er jo mange som analyserer og blir usikre på den lyyyyse streken de får opp. derfor er det råbra med de testene. poenget mitt var bare å svare på spørsmålet om digtal-testen er mer følsom,noen det ikke er.

Jeg testet positivt på strimmel 5 eller 6 dager etter unnfangelse, så jeg ville sikkert kunne fått en positiv digitaltest nesten en uke før forventet mens, så for min del vil det si at jeg har mye HcG tidlig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at det ikke er anbeaflt å bruke cb digital før ikm- jeg gjorde det, og fikk falsk positiv 2 dager før ikm...Hørt flere som har fått det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falsk positiv på cb digital? Har aldri hørt om noen som har fått det......Hmm - Fikk en uggen følelse nå, kanskje jeg ikke er gravid allikevel da? Jeg hadde første dag i siste mens 5.juli (Første etter fødsel) og tok to CB-tester 3,august samt 1 4.august - Alle stod det GRAVID på og jeg har ikke hatt mensen siden men jeg veit jo ikke hvor lang syklus jeg har da innmed at det var første etter fødsel.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet med CB digital samme dag som uteblitt mens og tok flere tester deretter som var negative.

Men blodprøve hos legen (9 dager etter ikm) viste svakt positivt, og etter det testet jeg også positivt på graviditetstester. Det går tydeligvis an å være gravid selvom man har testet negativt. Det er vel i de tilfellene hvor eggløsningen har vært senere enn man tror, at sen positiv test skjer. Ellers så har jeg også lest at det kan skyldes at egget ikke er festet ennå.

Jeg tror CB digital "krever" 50 i HCG for å slå ut positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...