Gå til innhold

August: Hvorfor må alle si:Uff, det er vel tungt for deg å være stor nå i varmen.


på tjukka med nr 2:)

Anbefalte innlegg

Noen personer tror de kaan slenge ut hva de vil til de gravide. Jeg har fått mange syke kommentarer dette svangerskaper, som:, er ikke noe komplimenter i følge meg ivertfall. Eks: Så STOR du har blitt da, Venter du en eller to, Uff, det må være tungt å være stor i denne varmen og Du ser så sliten ut i ansiktet ditt er ikke deg selv du.

 

Er det noe vits i å slenge slike kommentarer,blir lei meg jeg av slike kommentarer.Greit det er tungt å gå gravid i varmen men du blir ikke noe oppmuntret av slike kommentarer. Og jeg er helt vanlig størrelse ifølge jordmor og lege, ligger på den røde streken på fundus målet.

 

Noen andre som får slike"koselige" kommentarer fra kjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, men jeg hever meg høyt over! Det med tvillinger tror jeg forresten bare er en syk humor enkelte har for å "skremme" gravide litt. Det eneste vi kan gjøre er å ikke bli slik selv!

Fortsatt lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typiske kommentarer det der.... jeg får høre at jeg har så liten mage hele tiden... kunne ønske noen sa den var stor men nei:( irriterende i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører det hele tiden jeg og. næmmen himmel, såååå stor du er da!!! skulle tro du skulle ha tvillinger! stakkar deg, må være varmt for deg i denne varmen..... åj, er du bare 7 mnd på vei? du er jo like stor som meg da jeg skulle føde......grrrr..... (hun som sa det er og dobbelt så høy som meg, og dobbel så bred som meg) hva med å tenke på det??? Guuuud så irritert jeg blir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg er veldig heldig jeg, for har ikke fått en eneste kommentar som har såret meg! Men blir helt sjokkert når jeg hører enkelte kommentarer andre her på bim får! Syns det er merkelig at folk sier slikt.

 

Det som plaget meg litt var i midten av svangerskapet, når jeg syns selv at magen min var stor, mens folk kommenterte at de ikke kunne se at jeg var gravid... Det var kjedelig. For da måtte jo ukjente folk tro jeg var skikkelig tjukk på magen i stedet!

 

Kommentarer som "oi, så stor magen har blitt", "Uff, det er vel tungt for deg å være stor nå i varmen" eller "hehe, ser ut som du har en fotball på magen, hadde aldri trodd du var gravid i virkeligheten hvis du hadde spilt i en film nå" har jeg oppfattet som positive kommentarer fra folk som bryr seg og syns magen er fin. Men det er kanskje fordi jeg har fått flere kommentarer der ordet "fin" er med også da, som "så stor fin mage" osv.

 

Har heldigvis ikke fått kommentarer på vekt, at jeg må ha tvillinger ol. Hadde nok fort blitt sint da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant de heldige - har fått så mange koselige kommentarer om magen min :-) som "Så flott mage du har" i forskjellige varianter. Synes selv jeg er stor, har ligget laaangt over normalen på fundusskjemaet, legen sier det er pga. mye fostervann, selv synes jeg det er fint å være stor - tenker at da har gullet ekstra god plass å turne rundt i hehe Jordmor sier jeg har langt liv og bærer barnet godt, sånn føler jeg det også egentlig, selv om det presser godt opp mot ribbeina nå etter at jeg har spist eller drukket mye.

 

Har hørt flere mannlige venner si at noe av det vakreste de ser er gravide kvinner. Tror mange mener det samme, -kvinner også, og det er ok å tenke på fremfor tullete kommentarer som sårer og ikke bidrar til noe positivt.

 

Hilsen meg =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok vært veldig uheldige med mine kommentarer, glad det snart er over! Jeg har hørt slike ting som

 

"Hei bobla!"

"Når tid skal du kalve?"

"Du er så SVÆÆÆÆR" Og det var det ei som sa som har ei kjeeeeemperumpe....

 

Men jeg måtte le en dag jeg gikk ute i gatene. Så kom det hit en narkoman dame og ropte: Maren!, Maren! (og jeg heter ikke Maren) skal du ha tvillinger???

 

Takler stort sett kommentarene nå, men de har bare med å kommentere meg i ukene etterpå fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :) er mye rart vi skal høre gitt... men venninnene mine kan bare vente seg. dem skal nå jammen meg få igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellige kommentarer vi får ser jeg.... Ska bli godt å få barnet ut å kle seg i normale klær igjen. Har bare 17 dager igjen(kansje mindre) gleder meg masse til å se denne lille jenta jeg bærer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ditto!

 

men HAHAHAHA, jeg prøvde den ene buksa mi her om dagen...hahaha, jeg fikk den opp til rumpa, og der sa det stopp gitt.....

 

øh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he....kommer ikke så langt opp mine bukser heller....Skal jammen få jobbe for å få klærne til å passe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...