Gå til innhold

Er det noe vits med leggerutiner for en på én mnd?

Anbefalte innlegg

Gutten vår sover godt på natten og jeg har endelig fått han til å sove i sin egen seng - hurra! :) Bortsett fra et par-tre ganger siden han ble født har han lagt seg samtidig med oss. Han sovner stort sett i elleve-halv tolv tiden og så står vi opp rundt åtte eller ni.

Er det noe vits i å prøve å få lagt han rund ni eller ti, f.eks, eller vil dette regulere seg selv ettersom han blir større?

Fortsetter under...

Nei, ikke stress med det.. Det kommer etter hvert.. :o)

Tror snuppa vår var en fire mnd før vi klarte å komme inn i noe som lignet rutine.. selv om alltid har sovet godt om natten!

Og takk og lov for det! :o)

Nei, ikke stress med det. Ting endrer seg veldig etterhvert. Du kan tro du har verdens beste rutiner, og verdens enkleste unge, og så vips når de fyller ca 4 mnd. er alt anderledes igjen. Been there done that. Det eneste er vel at du kan prøve å legge ungen ned i så våken tilstand som mulig, slik at siste insoving gjøres av ungen selv uten pupp. Det kan kanskje hjelpe på prosessen senere. Vil ikke ungen, så gjør det som funker. Når de er så små, synes jeg de skal få akkurat så mye trygghet og kos som de ønsker. Vi har vårt andre barn på 4,5 mnd. nå. Alt gikk så greit i begynnelsen. På kvelden la jeg han bare ned i senga. Han kunne ligge der over en halvtime å lage litt smålyder (koselyder) for seg selv før han sovnet. Nå funker ikke det lenger. Han vil puppes i søvn, noe jeg vil prøve å unngå. Jeg har ikke gått så veldig inn for den harde metoden ennå, men jeg øver han opp litt gradvis. Sitter ved senga hans, holder han på brystet, og prøver å gjøre det jeg kan for at han skal føle seg trygg selv om ikke puppen er der. Etterhvert er planen at jeg skal slutte å holde på ham, og så gå ut av rommet.

Vi begynte med leggerutine når sønnen vår var litt over en måned, det gjorde vi fordi jeg ikke gadd det styret det var og aldri vite når jeg kunne ta kveld... Og det virket faktisk! Men hvis dere er fornøyde med sånn som det er nå, trenger dere ikke gjøre noe.

Annonse

æ begynte me leggerutine får 2 uker siden å da va mariell 2 mnd. tok d litt gradvis da, ho sovna ikke før halv 12 som regel, begynte me kl 2200 å så 2100 å no lægg æ ho mellom 2000 å 2030... funker bra, litt sutring til å begynne me, men t slutt sovne ho. sovner vel nesten alltid før kl 2100 iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...