Gå til innhold

Noen som har erfaring med Quinny Freestyle

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg og mannen falt pladask for en sort Quinny Freestyle Pro. Det er en duo kombivogn. Pen å se på og prisen var heller ikke så verst. Men vi har ikke peiling på hva som er bra eller dårlig. Og om vi bør velge hard- eller softbag. Jeg har termin i midten av desember. Kan noen hjelpe???

Fortsetter under...

Vet ikke hvilken type pro er, men vi har comfort og er veldig fornøyd. Det er en sportsvogn med tre hjul, som vi bruker dreamibag i. Skal snart over på sportsdelen nå.

Det mest geniale med vogna er det låsbare svingbare framhjulet. Helt uerstattelig på butikken. Mange maner vogna er bred over bakhjulene, men har aldri hatt noen prolemer med det.

Det verste med bagen er at den er ganske liten. Vi begynte å bruke vår i mars, og det gikk fint med saueskinnspose og pledd den måneden vi trengte det. Men hvis det er dreamibagen bør dere passe på at posen er liten. En voksipose i vanlig størrelse for eksempel, vil bli vanskelig å få til å passe godt tror jeg. Men det finnes jo urolig mange poser i mange størrelser. Quinny kommer nå med en egen fleecepose til freestyle-modellene. Ellers er vi blitt anbefalt lammy XL lammeskinnspose. Fint også at posen har hull som passer fempunktselen i sportsvogna.

Det er også mange som kjøper Carena mykbag til å legge direkte i sportsdelen på comforten, og dropper dreamien. Den er litt større tror jeg. Det er jo ikke så mange månedene du trenger bag, egentlig. De vokser som ville dyr de første månedene. Men de nye comfortene er litt smalere enn de gamle, har jeg hørt. Vet ikke om det er helt sikkert, da.

Vi kjøper en teutonia mistral nå, for å ha ei lett firehjulsvogn til barnehage og de verste vinterdagene. Der kommer vi ikke til å kjøpe bag, men liggeforlenger som vi bare legger jenta i posen oppå.

Det er sikkert mye mer også, men vi er i alle fall storveis fornøyd med vår comfort.

Glemte å si at adapterne som gjør at du kan sette bilsetet maxi cosi direkte på vogna, er en annen genialitet. Da slipper du å styre med å vekke babyen og flytte over i vogna når du bare må en liten tur innom butikken.

Ingen årsak.

Hvis du lurer på noe om barnevogner anbefaler jeg barnevogndebatten på nybaktmanna.com. Der er de helt vognomane! Men der får du i alle fall svar på alt du måtte lure på om de fleste vogner. Bare husk at smaken er som baken :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...