Gjest Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 jeg synst disse gravitamin tablettene smaker grusomt. jeg sitter alltid å småraper etterpå, å det kommer en grusom lukt. Er det noe annet jeg kan ta i stede??
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Har du fått beskjed om å ta disse vitaminene? Jordmor sa nemlig til meg at jeg ikke skulle ta noe kosttilskudd annet enn tran. Dette da det heller ikke er bra å få for mye av vitaminer man ikke trenger..hvis du skjønner? Så jeg hadde droppet disse gravitaminene jeg, og bare eventuelt tatt tran. For D vitamin er det vanskelig å få i seg nok av gjennom kosten. Da må man minst spise fisk 5 ganger i uken. Og hvem gjør vel det da?! Hehe, ikke jeg hvertfall Kult at du kanskje får nyttårsbarn forresten:)
Lystpåentiljeg Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Jeg har fått beskjed om å ta tran og vitaminer. Tar bare 1 trankapsel, istedet for to. Sliter med halsbrann, og denne fiskeolja er ikke godt for kroppen min, hehe. Om sommeren er det ikke like viktig med tran, da får vi mye D-vitamin pga sola.
Gjest Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Takk begge to. Kjøper dere den vanlige grøneflasken med tran??? jeg kan vel ta tran kapsler i stede for. Synst det smaker så grusomt med den tranen.
Tjatjo Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Jeg tar gravitamin bare innimellom når jeg føler at jeg ikke har fått i meg god nok mat en dag. Ellers bruker jeg trankapsler uten A og D vitaminer, da det ikke er bra å få i seg for mye av disse vitaminene (viktigst når man tar vitamintilskudd i tillegg som også inneholder A og D). Jeg viste legen hva jeg tok og han sa det var greit =0) Men jeg merker ingen raping av tablettene nei....da sliter jeg mer med trankapslene.
En liten mamma Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Et godt råd hvis en "raper tranlukt" er å ta tablettene eller tranen rett før leggetid -du merker ikke den vonde smaken når du sover! Regner med at det gjelder alle typer vitaminer og tilskudd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå