Gå til innhold

Hvor mye ser barnet deres på tv om dagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi er snart 15 mnd og er ikke int. i tv enn så lenge. Når den tid kommer tror jeg nok vi prøver å begrense det til barne tv, og kanskje en film i helgene. Jenta mi elsker å være ute, så vi skal prøve å holde det ved like selv om hun blir mer int. i det som er på tv. Tror det er viktig at de også får se litt på tv, men alt med måte.

ingenting og hun er 13 mnd. hun er ikke interessert. da storesøster (min stedatter) var her og så på barnetv var hun heller ikke særlig interessert.

men når hun blir større blir det vel barnetv tenker jeg evt av og til noe ekstra. det er iallefall slik det er med storesøster på 5. men hun begynte ikke å se barnetv før hun var 2 1/2 år.

Min pode på 13 mnd ser nesten aldri på tv.

Men det hender at vi ser på "the fimbles" på bbc prime i 15 minutter i helgen.

Han elsker fargene og musikken, så da sitter han på fanget og koser seg.

Ellers er han igrunn ikke interessert og tv`n er sjelden på før etter leggetid uansett.

Annonse

gutten min er snart 2 og er null intressert i tv og tegnefilm, kansje hvis det er om toget thomas eller tog kan ha se litt, men vi har heller ikke giddi å trøkt han ned foran tv vi da, før han vil det selv. så her blir det vel 5 min iløpet av en dag eller ingenting, hehe, men det kommer nok

Merka tidlig at snupp (nå 16mnd) var fascinert av tv (lyset, bevegelsene, lydene) så jeg var bevisst på å begrense tv så mye som mulig. Frem til nylig hadde hun kun sett tv ved to anledninger (og da tegnefilm) da jeg selv var syk og hun var ekstra klengete. Nå når hun er så gammel som hun er (og alltid trenger litt distraksjon for å få i seg grøten på kveldene) får hun se barnetv mens hun får kveldsmat, og det er det. Så alt i alt, ca 15-20 min om dagen. Og har ikke tenkt å utvide det noe særlig de nærmeste årene heller :o)

Jenta mi på 13 mnd liker veldig godt Postman Pat og vignetten til barne-tv på nrk. Men hun ser stort sett bare når det er musikk i tillegg. Og hun kan også se en stund på dyreprogram, noen fine som går på barne-tv har jeg sett. Ellers så er ikke dette så stort spørsmål hos oss, hun er jo likevel ikke interessert selv om tv'en står på feks under nyhetene.

Men hvilken dvd er det denne Baby Einstein? Noe å anbefale?

Gutten våres på snart 22 mnd ser nesten ingenting på tv.

Kan hende han sr litt på filmen gråtass på DVD,men det skjer vel bare 1-2 ganger i uka.

Han har null interesse for tv,og det er vel egentlig greit det.

Nå om sommeren står tv'n sjeldent på her på dagtid.

Vi setter heller på den etter han har lagt seg.

Annonse

jenta mi er 14mnd.. hun har ikke sett noe på tv enda.. eller kan være at pappaen setter på en film, for at han skal se litt på den osv...

da ser hun litt, og leker videre med lekene sine..

hun elsker også å være ute... så vi prøver å være ute masse

Yja....Tv står endel på her om ettermiddagene, men hun er ikke særlig intressert i det...-foruten reklamen da...;o)

Ellers så nikoser hun seg om hun får se teletubbiene!! Hun blir helt vill!! Vi har den med sang og dans, og da setter vi den på av og til, og danser sammen med dem...Hun blir helt vill når hun ser dem...andre tegnefimer bryr hun seg lite om...Merkelig det der..

Vi satte ikke på noe til gutten vår før han var over året, men når vi først gjorde det så var han hekta.

Nå har det vel desverre blitt litt "barnevakt" for når jeg skal lage middag og slikt så vil han bare vær i armene mine.. Og da kan bygmester bob eller noe slikt redde situasjonen. Vi har stua og sofaen slik at jeg ser han hele tiden fra kjøkkenet.

Men det blir nok fort over en halvtime i løpet av dagen.

Lille gutt er 18 mnd, og hvis han våkner veldig tidlig om morgenen så setter vi på tegnefilmene som blir vist på tv2.. Men tror ikke han får med seg alt som skjer.. Traktor Tom er toppen, men det har vell sin grunn av att traktor er toppen... Men musikken til tegnefilmene er mer spennende enn det som skjer på skjermen.. Idag skulle vi se barne tv på NRK, og jeg ble skuffet.. Ikke for att han skal se det hver dag.. MEn det var ikke barnetv for de minste... Skolebarn ja..

Gutten vår 20 mnd er ikke veldig interessert i tv enda. Han kan sitte i 5 min å se på barnetv, men da er det slutt. Hvis det er litt musikk danser han. Når han var baby var han kjempe fasinert av tv. Var da sikkert fargene og bevegelsene.

Hun ser endel TV. Det hender hun ser litt barne-TV på morran + barne-TV på kvelden. Nå har hun fått en Fiffi-DVD som hun elsker. Hun kommer gående med DVD'en og fjernkontrollen flere ganger om dagen. hehe. Vi prøver å begrense det litt for lille TV-slava vår da. Hun blir snart 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...