Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd siden august i fjord og ikke fått det til, jeg la på meg mye etter p-pilleslutt og var hos lege i juni å ville at han skulle sjekke om jeg kunne ha pcos. Hadde da lest mye om dette og kjente meg igjen, han tok flere blodprøver og etter at de fant mistanke om jeg hadde pcos sendte de meg på ul, jo da , masse cyster.

Etter mye snakking oss imellom har vi bestemt oss for at vi ikke trenger felles barn, jeg er så heldig å ha tre barn, han har ingen. Vi vil ikke at det skal være "vanskelig" å få barn, skulle det komme en " obs" hadde det vært hyggelig men vi har lagt babyplanleggingen bak oss.

Alt rundt oss har blitt mye roligere nå, vi er ikke stresset for at vi ikke får det til, det er en god følelse å vite hva som er galt med kroppen min, enderlig et svar på det jeg hadde misstanke om.Vi har det mye bedre nå som par, nyter livet med de barna vi har, og har ikke den tyngden av å ikke klare det over oss.

Men hva skjer nå? jeg går på yasmin, men er det noe som kan tas for uønsket hårvekst??? Jeg er veldig plaget med dette, har mye i ansiktet som nappes og må også bruke veet. Masse hår bak på lårene og oppover, masse på magen som barberes bort. Det er litt av en jobb å få dette bort, er det noen hjelp for oss som bare vil ha bort alt det ubehaget som følger med pcos og ikke vil ha barn? Har også i de siste årene fått mye kviser på ryggen, jeg som ikke hadde kviser i puberteten engang.

Noen med gode råd?

Fortsetter under...

Hei! Da jeg var 18 og symptomene på pcos begynnte for fullt, da fikk jeg Diane som jeg skulle gå på. Mer kvinnelige hormoner i dem. Har snakket med leger der de sier det er den mest vanlige behandlingen for oss med pcos, de som ikke prøver å få barn da (det er p-piller). Jeg begynnte å ta av, kvisene avtok, og håret forsvant av dem. Anbefaler deg å spørre legen din om du heller kan få dem.

Jeg anbefaler også Diane. Men...hvis du har lyst på en "obs" må du i hvertfall ikke gå på Yasmin eller Diane, eller andre p-piller! Og, jeg som ung kvinne med PCO synes at du har gitt opp alt for fort! Jeg kjenner veldig mange PCO-kvinner som har blitt gravide ganske lett, både "naturlig", med Clomivid og med Metformin. PCO er ikke lik ufruktbarhet!! Jeg skjønner at det ble stress og at du har 3 barn fra før, men husk at du hadde PCO også da disse barna ble unfanget! Du har ikke fått PCO etter dem, du har alltid hatt PCO! Jeg håper at du og din partner kan få et felles barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...